DASH dieta je skutečně jednoduchý způsob, jak se dostat do formy: Stačí, když zvýšíte příjem těchto potravin

Nejsou k tomu nutná žádná kouzla a triky. Správné dávkování některých potravin to udělá za vás.

Zdroj: Profimedia
Zdroj: Profimedia

O co vlastně jde?

Základem DASH diety je fakt, že právě kvůli konzumaci vybraných druhů jídel dokážete celkem jednoduše a rychle ovládat váš krevní tlak a držet ho v relativní normě, a tím samozřejmě, také ručičku na vaší váze. Celé tajemství spočívá v konzumaci potravin skutečně bohatých na vápník, protein a vlákninu, které se na snižování krevního tlaku podílí asi ze všeho nejvíc a velikosti vašeho pasu skutečně neublíží, právě naopak.

Inspirujte se: Dostaňte své tělo opět do formy: Stačí změnit těchto pár věcí, které zpomalují váš metabolismus

Nejlepší na celé dietě je ale fakt, že se konec konců nemusíte vážit nebo pozorovat každé snězené sousto, stačí, když dodržíte tyto jednoduché zásady.

Podstatné jsou obilniny

Minimálně šest až osmkrát za den si dopřejte v jakékoli formě menší dávku obilnin. Jde hlavně o vlákninu, kterou při DASH dietě vaše tělo nevyhnutelně potřebuje a z obilnin ji získá skutečně nejjednoduší cestou. Je jen na vás, zda se rozhodnete pro zdravou formu pečiva, ovesné vločky, důležité je abyste dodrželi počet dávek za den a v žádném případě ho nepřekročili.

Mohlo by vás zajímat: Máme pro vás přesný návod, jak si sám složit zdravý jídelníček: Kombinovat můžete z těchto surovin a jídel

Samozřejmě nezapomeňte na ovoce a zeleninu

Stejně jako u každé diety, ovoce a zelenina, budou také tentokrát tvořit gró vašeho jídelníčku. Klidně si dopřejte čtyři až pět porcí ovoce a zeleniny dle vlastního uvážení. Snažte se ale vyhnout ovoci bohatému na cukry, jako je například banán a hroznové víno, které jich obsahují skutečně hodně.

U zeleniny se do jisté míry omezovat nemusíte téměř vůbec, je totiž neuvěřitelným zdrojem všech neodmyslitelných živin a vitamínů.

Nenechte si ujít: Military diet: Revoluční dieta, díky které zhubnete 5 kilo za týden

Nezapomínejte na maso a tuky

Samozřejmě, že si můžete dopřát také nějaké to maso, ne ale více než šest porcí netučného masa v podobě drůbeže a ryb, ze kterých jedna porce nebude těžší než 30 gramů. Zároveň přidejte i zdravé tuky, v podobě jednorázové denní dávky oříšků a minimálního množství zdravých olejů, jako je olivový, kokosový nebo sezamový, které použijete skutečně jen při vaření.

Nezapomeňte udržovat hladinu sodíku a hýbat se

DASH dieta doporučuje, abyste příjem sodíku hned na začátku zastavili na 2300 gramech denně, a nakonec se dostali až na hranici 1500 miligramů. Možná se to zpočátku zdá složité, ale zvyknout si na omezení DASH diety je skutečně opravdu jednoduché. Stačí se jen stravovat zdravěji, zapojit pravidelný pohyb a nenechat se odradit při prvních choutkách na sladké nebo mastné jídlo. Tak směle do toho!

Foto:
Profimedia
Zdroj:
EF

Související články

Diskuse k článku

comments powered by Disqus

Nejčtenější články

Obsah online magazínu feminity.cz je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření, či další zpřístupňování tohoto obsahu, nebo jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu zakázáno.

Kontakt

© Copyright 2018 Frogfoot s.r.o..