Speciální série pěti cviků na rozproudění lymfy v těle: Zbavte se toxinů, které máte v těle

Co dělat, když vás často tíží nohy a cítíte, že jsou opuchlé? Fitness trenér Michael Achberger vám poradí cviky, které přispějí ke krásnějšímu a zdravějšímu tělu.

Zdroj: Profimedia
Zdroj: Profimedia

Všichni mluví o detoxikaci, očistě, získávání energie a tématem rozhovorů se mezi ženami pomalu stávají také otázky hubnutí do plavek. Co mají tyto věci společného? Souvisí s tzv. lymfatickým systémem, který je po cévním tím druhým nejdůležitějším řečištěm v těle.

Sledujte: Efektivní cvičení, které nastartuje zpomalený metabolismus: Při tomto pohybu se pořádně zapotíte!

Lymfa neboli míza je bezbarevná tekutina proudící lymfatickými cévami, sousedícími s krevním řečištěm. Právě do ní je poté odváděn z buně také krevní odpad, kterého se tělo potřebuje zbavit. Když lymfa dobře funguje, tedy koluje, jak má, prochází tělo pravidelně a očistou v oblasti lymfatických uzlin, což je důležité nejen pro základní fungování těla, ale také pro imunitní systém, hubnutí (míza totiž odvádí z těla i tuky), cirkulaci krve a prokrvení pokožky a mnoho dalších procesů. Problém je, že vinou civilizačních negativ (špatný životní styl bez dostatku pohybu, nevhodná strava, stres...) se proudění lymfy komplikuje. Na některých místech se lymfa hromadí, na jiných se prodírá jen zúženými mízními cévami, odpad z těla je odváděn nepravidelně, a čím jsme starší, tím je situace katastrofálnější. Tělo opuchá, celulitida se množí, ozývají se pocity těžkých nohou, vy jste pořád unavenější, nedaří se vám hubnout a stáváte se také o hodně náchylnějšími k nemocem, protože lymfatický a imunitní systém k sobě mají opět blízko! Co s tím?

Dýchejte, prosím!

Zaprvé lymfu můžete rozproudit dýcháním, protože dechová cvičení aktivují hluboko uložený lymfatický systém. Začít můžete hned zítra ráno! Lehněte si na záda a pokrčte nohy v kolenou. Uvolněte břišní svaly. Nadechněte se nosem směrem do břicha a podbřišku. Při takové nádechu se břicho roztahuje do stran a dolů. Myslete na to, že bedra musí být fixovaná k podložce. Výdech proveďte klasicky nosem. Všechno opakujte 5x za sebou. Obměnit a zefektivnit můžete cvičení tak, že budete vydechovat přerušovaně ústy. Stejně tak jako předcházející cvik také tento opakujte maximálně 5x za sebou. A zkuste takovému dýchání věnovat chvilku každé ráno, protože pravidelnost se v péči o tělo vždy vyplácí.

Co pro nás udělá dobře fungující lymfatický systém?

  • zbaví tělo toxinů
  • posílí imunitní systém
  • udrží vrchní vrstvu pokožky hladkou
  • zabráni opuchlinám, hlavně v oblasti dolních končetin
  • pomůže vám být v psychické pohodě a snadněji hubnout

Zajděte na masáž!

Toku lymfy prospívají vlastně všechny masáže celého těla, které se u nich uvolní a přiblíží rovnováze, o kterou se snaží v rámci svého poslání také lymfa. Nejúčinnější jsou ale masáže lymfo drenážní. Na začátku lymfatické masáže uvolní masér hlavní uzliny na krku a poté provede buď ruční masáž, nebo přístrojovou ve speciálních kalhotách. Při masáži se jemnými krouživými pohyby uvolňují nánosy usazených látek, které poté tělo vyloučí. Masáž je relaxační, pomalá, velmi jemná, protože lymfatický systém je křehká věc a masáž byste proto měly absolvovat také jen výhradně u někoho, kdo jí opravdu rozumí. Po lymfodrenáži je nutné vypít velké množství vody, aby se masáží vyplavené toxiny mohly dostat z těla rychleji ven. Potkat se můžete s únavou, můžete mít tmavou moč, která je jen důkazem toho, kolik toxinů z vašeho těla právě odešlo. Po lymfatické masáži se zhruba 80 % lidí cítí hodně unaveně, což je dáno nastartováním detoxikačního procesu. Proto se v den, kdy se provádí lymfatická masáž, nedoporučuje mít fyzickou nebo psychickou zátěž. Při pravidelné kúře se ale dostaví přesně opačné pocity. Někdo se může cítit jako znovuzrozený - rozproudění lymfy a zrychlení metabolismu totiž dokáže dodat hodně energie, síly, euforie a optimismu.

Co lymfu zpomaluje?

  • pasivní životní styl
  • genetická predispozice
  • zvyšující se věk
  • kouření, alkohol
  • civilizační onemocnění

Čtěte více o lymfodrenáži: Cviky pro krásnější ženské tělo: Takhle dosáhnete štíhlejších nohou a zbavíte se tuku na vnitřních stehnech!

Zacvičte si!

Až bude tělo dobře zásobené kyslíkem a hluboko uložený lymfatický systém bude řádně aktivován, můžete se mu věnovat dál, při pohybu. Skvělé na pohybu vhodném pro rozproudění lymfy přitom je, že je vlastně opravdu nenáročný. Úplně ideální může být například Pozdrav slunci známý všem milovníkům jógy. Je to pomalé, a přece důkladné cvičení provázené hlubokým dýcháním, které rozhýbe celé tělo a během kterého se rozhýbe právě také lymfatický systém. Cvičení vhodné ke stimulaci lymfy je všeobecně spíše pomalé a komplexní. Nebo je tady cvičení Pět Tibeťanů - opět mohu jen doporučit.

Speciální série cviků k rozproudění lymfy:

1. Posílení zadku (3 série, 10-20 opakování)

Položíme se na záda, pokrčíme nohy, ruce podél těla. S výdechem zvedáme pánev nahoru. V poloze nahoře zatneme zadek i břišní svaly. S nádechem se položíme opět na podložku. Tento cvik můžeme provádět také s overballem, který vložíme pod chodidla. Cvik je tak těžší a zapojíme také hluboký stabilizační systém.

2. Široké dřepy (3-4 série, 10-20 opakování)

Zaujmeme široký postoj, špičky směřují směrem ven, a to asi v úhlu 45 °, držíme rovná záda. Uchopíme míček oběma rukama a dlaně tlačíme proti sobě, tím posilujeme zároveň prsní svaly. Jdeme do podřepu, hlídáme, aby kolena směřovala za špičkami. Při pohybu směrem dolů se nadechujeme, při pohybu směrem nahoru vydechujeme. Je také možné zaujmout tuto pozici v podřepu a několik sekund v ní setrvat a poté povolit.

3. Celkové posílení horní poloviny těla (3 série, 10-20 opakování)

Tělo držíme ve vzporu, zpevníme bříško, abychom se nepropadaly v bedrech a ramena tlačíme od uší. Při pohybu směrem dolů se nadechujeme a při pohybu směrem nahoru vydechujeme. Je možné provést také lehčí variantu kliků, a to na kolenou, tzv. dámský klik.

Nepřehlédněte: Fit výzva pro muže: Kompletní plán na trénování a jídelníček od fitness trenéra, když chcete mít super tělo

4. Posílení mezi lopatkových svalů (3-4 série, 10-20 opakování)

Výchozí poloha je leh na břiše, čelo opřené o podložku, pánev podsazená. Upažíme s pokrčenými lokty tak, aby svíraly pravý úhel a také trup a nadloktí by mělo svírat pravý úhel, dlaně směřují k podložce. Z této polohy nadzvedneme paže mírně nad podložku a vytočíme dlaně malíčkovou hranou nahoru, s výdechem. Ramena a lopatky jsou celou dobu cvičení stažená směrem k patám. Dvě sekundy vydržíme a pomalu vracíme zpět do výchozí polohy. Pánev je stále podsazená - spodní část bříška a zadek aktivován, bedra uvolněná.

5. Podávání míčku (3-4 série, 10-20 opakování)

Položíme se na záda, zvedneme nohy a v ideálním případě je natáhneme v kolenou a špičky přitáhneme směrem k sobě. Zvedneme také horní polovinu těla a míček si podáváme pod koleny z pravé ruky do levé a naopak. Při pohybu nahoru vydechujeme, při pohybu dolů se nadechujeme.

Foto:
Profimedia, Archív M.A.
Zdroj:
Michael Achberger

Související články

Diskuse k článku

comments powered by Disqus

Nejčtenější články

Obsah online magazínu feminity.cz je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření, či další zpřístupňování tohoto obsahu, nebo jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu zakázáno.

Kontakt

© Copyright 2018 Frogfoot s.r.o..