Slyšeli jste už o józe smíchu? Dokáže prý hodně účinně léčit a získává si stále více příznivců

Pomocí jógy smíchu si údajně dokážete upravit krevní tlak a zbavit se depresí. Zajímavá vás, jak je to možné?

Zdroj: Profimedia
Zdroj: Profimedia

Umíte se zasmát jen tak? Bez důvodně? Většina dospělých ne. Potřebují k tomu totiž vždy právě nějaký důvod. Děti se smějí až 300krát denně, často bez jakékoli příčiny, zatímco dospělý člověk jen 15 až 20krát. A to je tedy pěkný rozdíl. Pokud jste na tom stejně, možná Vám pomůže jóga smíchu.

Nepřehlédněte: O této superpotravině jste určitě ještě neslyšeli: Právě tento malý zázrak se postará o zdraví vaší pleti

Podstata jógy smíchu

Právě během cvičení jógy smíchu se můžete opět na chvilku stát dětmi a vychutnat si tak pocity kreativity, bláznivosti a uvolnění zároveň. Během hodiny se nesmějeme proto, že jsme šťastní. Šťastní jsme proto, že se smějeme. Terapeuti jógy smíchu využívají faktu, že náš mozek nerozeznává, zda jde o spontánní nebo předstíraný smích.

O co vlastně jde?

Jóga smíchu kombinuje tzv. "smíchocviky" a jógové dýchání tak, aby se do organismu dostalo co nejvíce kyslíku. Skládá se ze zahřívacích aktivit jako jsou „tleskačky”, „skákačky” a non-sens komunikace, resp. komunikace ve vymyšleném jazyce. Právě tímto způsobem se dostává do pohybu bránice, která se stahuje a roztahuje. Člověk cítí zrychlení tepu srdce a zčervenání tváře pod vlivem rozpínání cév. Na konci cvičení následuje krátká meditace smíchu.

Benefity jsou nejen terapeutické, ale také zdravotní

Skvělé ale je, že jóga smíchu dokáže působit na naše zdraví terapeuticky i preventivně zároveň. Ve chvíli, kdy se smějeme, dostáváme do těla více kyslíku, díky čemuž naše buňky pracují efektivněji. Navíc zlepšuje imunitní systém, který dokáže o hodně lépe bojovat s infekcemi, dokonce může upravit vysoký krevní tlak. Už po jedné hodině jógy smíchu se prý krevní tlak sníží na úroveň dosahovanou při relaxaci a zároveň dochází k redukci stresových hormonů. Během smíchu totiž naše tělo produkuje přirozený hormon serotonin, který zmírňuje pocity úzkosti.

Přečtěte si: 4 typy zvětšeného bříška, za kterým není přibírání, ale něco jiného: Takhle vyřešíte to své

Pokud jste se jógy do teď báli, natolik Vám cvičení připadala moc náročná, právě tento druh je pro Vás možná vhodný. A víte, co je na ní nejlepší? Můžete ji praktikovat kdekoli a kdykoli i sami.

Foto:
Profimedia
Zdroj:
NM

Související články

Diskuse k článku

comments powered by Disqus

Nejčtenější články

Obsah online magazínu feminity.cz je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření, či další zpřístupňování tohoto obsahu, nebo jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu zakázáno.

Kontakt

© Copyright 2019 Frogfoot s.r.o..