Jídla, které si v létě dopřeje téměř každý: Právě ty vyvolávají pocit, že přiberete "ze dne na den"

Pokud chcete zhubnout, většina odborníků vám doporučí, ať si vaříte doma sami. Ne vždy to však jde a zvlášť obědy ve všedních dnech mohou být problém, proto stále musíte jíst někde "venku". Pro tyto případy vám poradíme, co si nikdy neobjednávat!

Zdroj: Profimedia
Zdroj: Profimedia

Vaření doma je pro dietní stravování určitě lepší volba. Vrcholoví experti v hubnutí jsou proto obvykle také vlastníky nepřeberného množství krabiček a boxů na jídlo, ve kterých si zodpovědně nosí všechny své obědy i svačiny. Připravovat si však každý večer jídlo na celý den, není pro každého hračka. Jednak to chce dost času a ne každého to baví.

Pokud víte, že toto nezvládnete, neznamená to, že nemáte šanci zhubnout. Klidně můžete obědvat v restauracích. Jen si dávejte pozor, co si objednáváte. V první řadě se vyhněte těmto jídlům ...

Přečtěte si: Dva typy dietního stravování, na základě kterých hubnete stejně: Přesto, jeden rozdíl mezi nimi je

Kebab, pizza a další jídla ze stánků

V případě rychlých občerstvení máte více než 90-procentní pravděpodobnost, že narazíte na něco, co se do zdravého životního stylu vůbec nehodí. Ať už to je kebab, langoš, pizza, klobása, párek v rohlíku, hamburger nebo bramboráky, říkám ne. Některé tato jídla se dají sice připravit zdravěji, ve stáncích, ale žádnou lepší verzi určitě nenajdete.

Lepší volba: Jako jediná přijatelná pochoutka ze stánků se dá označit grilovaná kukuřice. Ta však není jako oběd dostačující, navíc může být přesolená. Je to tedy jen nouzové řešení, lepší však je se jídlům ze stánků vyhnout.

Těstoviny se smetanovými omáčkami

Dost vedle můžete šlápnout i v tzv. italských restauracích. Kromě mega pizzy zde dostanete také nepřeberné množství těstovin s tučnými omáčkami. Mnoho podniků připravuje těstoviny tak, aby zákazníkovi chutnaly, tedy masem šetří a raději použijí mnohem tučnější sýrové omáčky a soli, v čem je hlavní nevýhoda smetanových omáček z restaurací.

Lepší volba: Doporučuji volit těstoviny s rajčatovou omáčkou namísto sýrových. Její kalorická hodnota bývá výrazně nižší.

Cokoliv smažené

Ať už jde o řízek nebo smažený sýr s hranolky, všechny tato jídla obsahují přepálený tuk, který zvyšuje hladinu škodlivého cholesterolu. Smažením se také extrémně zvyšuje kalorická hodnota jídel, protože v těchto jídlech tuk zůstává a i když nezdají tolik mastné, křupavá strouhanka obsahuje tuku až příliš.

Lepší volba: Namísto řízku si dejte kuřecí přírodní plátek, místo smaženého sýra například grilovaný kozí sýr.

Nudle a jídla z levných asijských restaurací

I když se zdá být obyčejná čína nebo nudle dobrá volba, zdání může klamat. V takových jídlech je hojně použitá sojová omáčka a různé dochucovadla včetně glutamátu, který vylepšuje chuť. Navíc, tyto pokrmy bývají připravované na zbytečně velkém množství oleje.

Lepší volba: V řadě asijských restaurací seženete dnes stále populárnější sushi. To rozhodně patří k zdravým jídlům. Díky rybám obsahuje potřebné omega-3 nenasycené mastné kyseliny, potom mořskou řasu s množstvím minerálů a lehce stravitelné sacharidy v lepkavé rýži. Je však třeba vědět, že sushi je hlavní chod a neměly byste ho sníst hodně. Porce složená ze šesti až devíti kousků odpovídá hlavnímu jídlu.

Nepřehlédněte: Vzdejte se jedné věci v jídelníčku a kila půjdou rapidně dolů: Nevěřily byste, o kolik kalorií navíc přijímáte

Menu z amerických fast food řetězců

Je to rychlé, pohodlné a chutné. Proto se také menu z "fastfoodů" stále těší globálnímu úspěchu. Asi však nebudete překvapeny, že většině takových jídel byste se při hubnutí měly vyhnout. Obsahují zbytečně mnoho nasycených tuků a soli, která zadržuje vodu v těle a v nadbytečném množství zvyšuje cholesterol.

Lepší volba: Pokud sem už v časové tísni zajdete, doporučuji si dát jídlo obsahující větší množství zeleniny, jako jsou saláty bez dresingu. Nebo například tortillu s co nejmenším obsahem dresingu a pokud lze bez smaženého masa.

Foto:
Profimedia
Zdroj:
MA

Související články

Diskuse k článku

comments powered by Disqus

Nejčtenější články

Obsah online magazínu feminity.cz je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření, či další zpřístupňování tohoto obsahu, nebo jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu zakázáno.

Kontakt

© Copyright 2019 Frogfoot s.r.o..