Cviky na uvolnění křečí během menstruace: Vyzkoušejte tyto pozice, budete mít lepší pocit ze svého těla

Už na škole se mnoho dívek vymlouvalo na menstruaci, aby nemusely cvičit. Je to však nutné? Fitness trenér Michael Achberger doporučuje ženám tyto cviky na uvolnění svalstva v okolí podbřišku.

Zdroj: Profimedia
Zdroj: Profimedia

O cvičení během menstruace nadále koluje mnoho mýtů, ale obecně se zdá, že je cvičení prospěšné.Věda plně nestanovila dopady menstruace na cvičení, ale vypadá to, že mírné cvičení zmírňuje předmenstruační napětí a křeče. Tedy obecně není nutné vysedávat nebo být v klidu jen proto, že máte periodu.

Čtěte také: Je lepší cvičit ráno nalačno nebo alespoň něco sníst? Věčná dilema mnoha z nás a my známe odpověď

Příprava na cvičení

1. Berte na vědomí, že cvičení během menstruace je bezpečné. Ve skutečnosti může být cvičení během periody výhodné, což zahrnuje zmírnění křečí a větší odolnosti vůči bolesti. Hormonální změny navíc nemají vliv na vaši sílu nebo výdrž. Takže ačkoliv se můžete cítit unavená, můžete se cítit lépe, když si to namíříte do posilovny. Navíc, jak všichni víme, cvičení uvolňuje endorfiny, které způsobují štěstí, pravděpodobně se tedy budete po cvičení cítit také radostněji. Pokud se cítíte opravdu špatně a máte silné křeče, nenuťte se ke cvičení. Když si někdy tělo říká o  odpočinek, je to proto, že vše, co opravdu potřebuje, je trochu odpočinku. Pokud si stále nejste cvičením jisté, zkuste během periody nějaké lehké cvičení a přejděte k náročnějšímu, až menstruace skončí.

2. Použijte správnou ochranu. Obecně je jednou z největších obav při cvičení během menstruace "co když vložka prosákne? "Přestože budete pohybovat tělem takovým způsobem, který může způsobit větší proud, můžete použít pomůcky, které udrží váš menstruační cyklus mimo zraku ostatních. Zvolte použití menstruačního kalíšku nebo tampónu raději jako vložku nebo intimku; tyto varianty zachytí krev ještě předtím, než opustí vaše tělo, díky čemuž bude prosáknutí méně pravděpodobné. Pokud máte stále obavy, zdvojte ochranu použitím kalíšku nebo tamponu spolu s intimky. Menstruační kalíšky jsou pro ochranu před prosáknutím lepší než tampóny, ale jejich aplikace nemusí být pohodlná pro všechny. Vložte si nový tampón těsně před cvičením, abyste měly větší šanci, že neprosákne.

3. Noste správné oblečení. Jedním krokem jak se vyzbrojit ochranou proti prosáknutí je nosit správné oblečení. Zvolte kalhoty tmavé barvy (černá vždy funguje nejlépe). Vyhněte se kraťasům nebo čemukoliv co je příliš těsné, protože v případě přetečení to bude mnohem lépe vidět v oblečení jako je toto. Sáhněte po teplákách nebo jóga kalhotách, vyhněte se legínám nebo šortkám na kolo. Noste své sportovní vybavení pod šortkami chlapeckých střihů, abyste přidaly další vrstvu; tanga nebo krajkové kalhotky nejsou v kombinaci s vaší periodou vhodné. Hoďte na sebe tmavou mikinu nebo bundu než si to namíříte ven; pokud budete mít nehodu jakéhokoli typu, můžete použít svršek ovázaný kolem boků. Během periody vybírejte volné střihy topů; pevné svršky mohou prozradit nadýmání a tisknout na již takto stažen žaludek.

Cvičte bezpečně

1. Dělejte strečing. Pomůže to zmírnit křeče. Ale ujistěte se, že se protáhnete i po jiném cvičení jako je silový trénink. Vyzkoušejte několik pozic z jógy jako je regenerační pozice, pozice kočky nebo pozice s koleny přitaženými k hrudníku, abyste protáhly břišní svalstvo a zmírnily křeče.

Pro dosažení regenerační pozice si sedněte na zem s nohama nataženýma tak, aby se vám dotýkaly paty bříšek palců. Pak si pomalu lehněte na záda, držte nohy u sebe a ruce podél těla. Takto vydržte a dýchejte zhluboka. Pozice kočky se provádí kleku na všech čtyřech, s nahrbený zády a hlavou přitažením k hrudi. Pozice, když máte kolena přitažené k hrudi, se provádí přesně tak, jak zní; lehněte si na záda a přitáhněte kolena k hrudníku, držte si holeně rukama.

2. Proveďte lehké kardio cvičení. Přestože můžete během periody opravdu cvičit normálně, možná se na tuto výzvu nebudete cítit. Zkuste se proběhnout nebo jít na rychlou 30minutovou procházku, když budete udržovat stejnou rychlost a náročnost po celou dobu. Tím, že se budete vyhýbat přestávkám a budete udržovat stejnou rychlost, bude cvičení pohodlnější pro křečovité břicho a budete mít pocit, že děláte méně práce (což pomůže, pokud už se cítíte unavená).

Nepřehlédněte: Přesně tolik hodin byste měly cvičit, abyste udržely zdravý i svůj mozek: Vyzkoušejte to podle tohoto návodu

3. Zkuste si zaplavat. Ačkoliv zde neuplatníte opatření ohledně oblečení, tak plavání je výborným způsobem, jak se zbavit menstruačních bolestí, zatímco provádíte skvělé cvičení. Pokud je to možné, namiřte si to na plovárnu a zaplavte si pár bazénů, zhruba 30 minut. Voda je jemná na ztuhlé klouby (Včetně dolní části zad) a pomáhá masírovat váš žaludek během práce. Ke konci plavání si ani nevzpomenete, že máte menstruaci a budete se cítit tak dobře.

4. Zvedejte nějakou váhu. Jedním z pozitivních vedlejších efektů menstruace je, že se setkáváte s několika dny, když lépe snášíte bolest díky přívalu některých hormonů. Proto to, co vám obvykle přijde těžké, může být během periody jednodušší. Proveďte pravidelnou posilovací rutinu nebo cvičte nohy a ruce a využijte výhody svých bezbolestných schopností. Pamatujte, že byste neměly zkoušet výrazně více, než jste běžně schopny. Vyhněte se jakémukoliv posilování, které klade nároky na žaludek nebo záda, protože by to mohlo být během menstruace více nepříjemné.

5. Dodržujte pitný režim. Během periody může být ještě důležitější než obvykle, abyste nezůstaly dehydrované, obzvláště během cvičení. V průběhu cvičení pijte vodu a pokračujte i poté. Dodržování pitného režimu pomůže tomu, abyste předešly bolesti hlavy nebo únavě, které mohou být také vedlejším efektem menstruace.

Varování

Obzvláště intenzivní cvičení, jako takové, které podstupují profesionální sportovci, může způsobit amenoreu, nebo přerušení menstruačního cyklu. Toto přerušení, z důvodu cvičení, je obvykle dočasné a vrátí se přirozeně, jakmile se režim cvičení zmírní. Trvalé intenzivní cvičení může také způsobit zpoždění začátku periody u mladých dívek. Vzhledem k tomu, že existuje mnoho důvodů pro amenoreu, pokud je vaše menstruace nepravidelná, promluvte si s lékařem, raději než byste hned předpokládaly, že je to způsobeno režimem cvičení. Z tohoto důvodu se však nevyhýbejte cvičení; raději naslouchejte svému tělu, hubněte postupně a trénujte rozumně.

Foto:
Profimedia
Zdroj:
MA

Související články

Diskuse k článku

comments powered by Disqus

Nejčtenější články

Obsah online magazínu feminity.cz je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření, či další zpřístupňování tohoto obsahu, nebo jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu zakázáno.

Kontakt

© Copyright 2019 Frogfoot s.r.o..