Dá se při cvičení jógy reálně zhubnout? Odborníci prozradili základ, díky čemuž se to podaří

Jóga je skvělým cvičením na sílu, střed těla, rovnováhu, ohebnost, klid mysli i natažení svalů. A my ženy cvičíme hlavně proto, abychom zhubly. Dá se nebo nedá zhubnout na hodinách jógy? Odborníci pro LiveScience.com prozradily, jaká je pravda.

Zdroj: instagram.com/sjanaelise
Zdroj: instagram.com/sjanaelise

Důležitou roli hraje příjem jídla

Docentka na Minnesotské univerzitě Beth A. Lewisová tvrdí, že zhubnout s jógou se dá, avšak důležitý je poměr příjmu energie (jídla) a vaše energetické výdaje (fyzická aktivita). "Pravidelné cvičení jógy může ovlivnit úbytek hmotnosti. Nicméně mnoho lidí, kteří cvičí jógu, spálí méně kalorií než při klasickém cvičení, například při joggingu," vysvětluje docentka. Je proto třeba mít vyšší výdej energie než příjem kalorií. Podle ní však může pomoci jóga vystresovaným lidem. Cvičení jejich uklidní a ti kteří zajídají problémy nezdravými potravinami, většinou sníží svůj příjem kalorií.

Přečtěte si: Největší mýtus o tom, jak zhubnout z břicha: Dá se vůbec ztratit jen tento břišní tuk?

Přihlaste se na náročnější hodiny

Člen Americké akademie sportovní medicíny Lewis Maharam vidí odpověď na otázku, zda se dá při józe zhubnout jednoznačněji: "Ano a mezi celebritami jako Madonna, Halle Berry či Jennifer Aniston je to v módě. Jóga je sofistikovaná tradice fyzických, relaxačních a dechových cvičení. Ale to, co vám pomůže zhubnout je aerobní cvičení," říká Maharam. Pokud toužíte při józe zhubnout, doporučujeme chodit na hodiny, které budou pro vás výzvou a na kterých se pořádně zadýcháte.

Cvičit byste měly 4-5-krát týdně

I když klasická jóga nemá vysoké tempo, tím, že se cvičí 75 - 90 minut a svaly jsou v soustavném pohybu a natahování by se hubnutí mělo teoreticky dostavit. Certifikovaný fitness specialista Jen Cassette přizvukuje na pravidelné cvičení a přísnou stravu: "Tak jako při jakémkoli programu na snížení tělesné hmotnosti, byste měly tuto aktivitu vykonávat 4 až 5krát týdně. Přitom je důležité dodržet vyváženou stravu. Tehdy docílíte vytvarované tělo a dostaví se i hubnutí," prozrazuje základ úspěchu Cassette.

Mohlo by vás zajímat: Podzimní detoxikační kúra, která vás dostane opět do formy: Zkuste kombinaci chilli a kurkumy

Vyberte si správný styl jógy

Leigh Crews z Americké vysoké školy sportovní medicíny tvrdí, že každý druh jógy je velmi specifický. Při hubnutí musíte dbát na intenzitu cvičení. Odborníci se shodují na tom, že zvyšování úrovně fyzické aktivity je prvním krokem ke snížení tělesné hmotnosti, takže s ohledem na to je důležité vybrat správný styl jógy. "Pokud je vaším cílem úbytek na váze, správnou volbou je jedno z intenzivních, plynulých stylů jógy, jako například Ashtanga, Vinyasa nebo Power jóga, které tradičně trvají 90 minut. Spálíte kalorie, vyrýsujete tělo a protáhnete svaly," vysvětluje důležitost správného výběru jógy.

Foto:
instagram.com/sjanaelise
Zdroj:
LT

Související články

Diskuse k článku

comments powered by Disqus

Nejčtenější články

Obsah online magazínu feminity.cz je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření, či další zpřístupňování tohoto obsahu, nebo jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu zakázáno.

Kontakt

© Copyright 2018 Frogfoot s.r.o..