Jeden z nejdůležitějších minerálů pro naše tělo: Vstřebává vápník v těle a umí odstranit přetrvávající akné

Hořčík, tedy magnézium, patří mezi nejdůležitější látky v našem těle. V dospělosti dokonce zpomaluje stárnutí a odstraňuje přetrvávající akné. Ve kterých potravinách ho najdete?

Zdroj: Profimedia
Zdroj: Profimedia

Co je hořčík?

Jde o základní minerál nacházející se v lidských tkáních a zejména v kostech. Má schopnost působit jako katalyzátor, který urychluje vstřebávání vápníku v těle, zmírňuje ztuhlé svaly, snižuje produkci kortizolu, čímž pomáhá odstraňovat akné a také pomáhá stabilizovat hormonální nerovnováhu v těle. "Hořčík je prvek, který pomáhá regulovat stovky různorodých biochemických reakcí v těle," říká výživová poradkyně Kara-Mia Vernon pro Msn.com.

Mohlo by vás zajímat: Množství žen nosí nevhodnou podprsenku, patříte k nim i vy? Podívejte se, na co si dát při výběru pozor

Má vliv na kvalitu pokožky

Na příjem magnézia by měly dbát hlavně ženy, které mají přetrvávající problém s pokožkou. "Nedostatek hořčíku má také za následek nižší hladiny mastných kyselin v kůži," vysvětluje Vernon. To má za následek snižování pružnosti a přirozené vlhkosti pokožky. Tím pádem se vytváří suchá kůže, vrásky, a rovněž se vytrácí celková svěžest. "Hořčík je také známý jako důležitá látka imunity a hraje významnou roli při snižování akné, kožních alergií a také funkci kolagenu," dodává doktor David Jack.

Jaké potraviny nakupovat?

Aby se efekt dostavil, je třeba přijímat hořčík pravidelně. Jeho doporučená denní dávka (DDD) je od 300 - 420 mg. Do těla ho nejlépe dostanete prostřednictvím některých druhů potravin. Jde hlavně o zelenou listovou zeleninu, semínka, klíčky, banány, ořechy, luštěniny, tofu, celozrnné potraviny a oblíbené avokáda. Tak například, když si dáte k snídani velký banán, do těla dostanete 9% DDD. Špenátový přívarek vám přihodí dalších 39% a střední avokádo na svačinu se rovná 15 procent, uvádí Healthline.com. Mezitím snězte ještě ořechy či semínka, na večeři tofu nebo salát a na denní dávku hravě dosáhnete.

Dbejte na původ zeleniny

Problémem dnešní doby je masové zemědělství. To nehledí na nutriční hodnotu zeleniny, ale na její kvantitu. A jelikož magnézium se dostává do rostliny právě z půdy, lépe uděláte, pokud si budete kupovat bio produkty nebo od lokálních farmářů, kteří pěstují úrodu s láskou bez jakýchkoliv postřiků a zásahů do zeminy. Jinak je podíl hořčíku v potravinách mnohem nižší. "Hořčík je nezbytný pro výrobu energie v buňkách a je považován za čtvrtý nejdůležitější minerál v těle," říká o jeho nezbytném příjmu Vernon.

Přečtěte si také: Zvětšete si prsa přírodním způsobem: Tyto 4 látky, které můžete přijímat ve stravě, je udělají krásnějšími

Další vliv magnézia v těle

  • Je potřebný pro správnou stavbu kostí a fungování svalů a nervů.
  • Odstraňuje problémy související s premenstruačním syndromem.
  • Zklidňuje organismus a tlumí deprese.
  • Dbá na správnou funkci srdce a střev.
  • Zlepšuje koncentraci a spánek.
  • Důležitý jako prevence cukrovky.
  • Snižuje krevní tlak a stres.
Foto:
Profimedia
Zdroj:
LT

Související články

Diskuse k článku

comments powered by Disqus

Nejčtenější články

Obsah online magazínu feminity.cz je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření, či další zpřístupňování tohoto obsahu, nebo jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu zakázáno.

Kontakt

© Copyright 2018 Frogfoot s.r.o..