Naše tělo přijímá cukry dvěma způsoby: Takto zabráníte tomu, aby je proměňovalo na tukové polštářky

Cukr neznamená jen pomyslného strašáka pro naši figuru. Tělo ho nutně potřebuje. Základem však je vybírat si ten správný. Jen tehdy dokážete zabránit tomu, aby ručička na vaší váze stoupala směrem nahoru.

Zdroj: Profimedia
Zdroj: Profimedia

Často slýcháme, že cukr je škodlivý a pro naše zdraví je opravdovým strašákem. Ano, něco z toho je pravda, ale ne všechno. Velmi důležité totiž je, v jaké formě ho vaše tělo přijímá. Podívejte se spolu s námi, co můžete udělat proto, aby cukr organismus neproměnil zbytečně na tukové polštářky.

Přečtěte si: Dieta 16: 8 se stala v showbyznysu revolucí: Z tohoto sestává půldenní půst, díky kterému omládnete

Přestože sacharidy nemají nejlepší pověst, zejména co se figury týče, pro naše tělo jsou nesmírně důležité. Základem je však vybrat si ty, které dokážeme dokonale zpracovat.

Kde je najdeme

Sacharidy patří do skupiny makroživin a nacházejí se v různých potravinách. Většina je rostlinného původu, ale pro lepší chuť se přidávají i do zpracovaných potravin ve formě škrobu nebo cukru. Zdrojem přirozeně se vyskytujících sacharidů jsou:

  • ovoce
  • zelenina
  • mléko
  • ořechy
  • semínka
  • luštěniny

Klíčový glykemický index

Existují tři druhy sacharidů: cukr, škrob a vláknina. Pokud se snažíte o to, aby se sacharidy ve vašem těle přirozeně spotřebovaly a neproměnily na nežádoucí tukové polštářky, upřednostňujte jídla s nižším glykemickým indexem. Mají ho semínka, luštěniny, zelenina, či dokonce ovoce. Naopak vyvarujte se brambor, kukuřice a věcem vyrobených z rafinované mouky. Základem je, že sacharidy nemají tvořit více než 45% přijaté energie denně. Nezapomínejte však, že cukr je hlavním zdrojem naší energie. Složené cukry se během trávení rozkládají na jednoduché. Ty se vstřebávají do krve - známe je jako glukózu. Právě ta s pomocí inzulínu vstupuje do našich buněk. Následně se uloží do ledvin, svalů a dalších tkání, odkud je organismem využita v případě potřeby, nebo se přemění na tuky. Pokud tedy nechcete přibírat, dodržujte jistá pravidla.

Držte se těchto zásad

  • Celozrnné výrobky jsou lepším zdrojem vlákniny, draslíku a hořčíku než rafinované obiloviny
  • Dopřejte si kvalitní mléčné výrobky - sýry a jogurty které představují skvělý zdroj bílkovin
  • Luštěniny typu hrášek, čočka, nebo fazole jsou bohaté na vlákninu, prospěšné tuky.
  • Vynechejte potraviny s přidaným cukrem jako jsou sladké nápoje, dezerty a sladkosti

Mohlo by vás zajímat: Skrytý důvod, proč přibíráte v oblasti břicha: Pokud se váš pas mění na tvar jablka, měly byste přehodnotit tuto věc

Zamýšlíte se nad tím, jakou formou cukr přijímáte?

Ano
1
Ne
0
Hlasovalo: 1

Foto:
Profimedia
Zdroj:
NM

Související články

Diskuse k článku

comments powered by Disqus

Nejčtenější články

Obsah online magazínu feminity.cz je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření, či další zpřístupňování tohoto obsahu, nebo jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu zakázáno.

Kontakt

© Copyright 2019 Frogfoot s.r.o..