Čtyři tipy jak snížit chuť k jídlu: Takto si zmenšíte žaludek a nebudete jíst více než vám stačí

Osobní trenér Michael Achberger zná jednoduché způsoby, jak snížit svůj apetit a s ním i pochopitelně kila. Pokud se často přejídáte, zpomalte a zbystřete pozornost.

Zdroj: Profimedia
Zdroj: Profimedia

Chuť k jídlu je přirozená věc a to nejen u běžné populace, ale i u té sportující. Jistě se shodneme na tom, že není důvod ji potlačovat. Signalizuje nám dobu, kdy bychom se měly najíst, když naše tělo začíná trpět, a když se začít dívat po něčem k jídlu. Co když je však tato chuť k jídlu až příliš vysoká, co pokud váš apetit dosahuje takové hodnoty, že omezuje vaši snahu dosáhnout vysněné postavy? Připravily jsem pro vás čtyři vědecky podpořené tipy k tomu, abyste omezily své chutě.

Čtěte také: Tato dieta se má stát hitem v roce 2019: Můžete při ní jíst zdravě, chutně a přitom zhubnete 7 kilo za měsíc

1. Vláknina a objem potravy

Tělo přirozeně produkuje řadu peptidů a hormonů, které potlačují hlad. Jedna třída receptorů, které můžeme označit jako mechanoreceptory, se nacházejí v žaludku a střevech a jsou aktivovány podrážděním tkáně. To znamená, že se tyto mechanoreceptory aktivují tlakem v žaludku. V bodě, kdy se rozšiřuje žaludek, tyto mechanoreceptory potlačují pocit hladu. Jde o jeden z ochranných mechanismů, které chrání organismus před přeplněním žaludku bez ohledu na to, co tuto expanzi vyvolalo.

Konzumace nízkokalorické, ale přesto na vlákninu bohaté potraviny, která podráždí mechanoreceptory je jedním z efektivních způsobů, jak potlačit chuť k jídlu. K tomuto se nám nejvíce bude hodit zelenina, která má velký obsah vody a také nestravitelnou celulózu, vlákninu, která má za následek naplnění žaludku bez přesycení energií. Velmi zajímavou volbou pro naplnění žaludku může být Psyllium nebo Metamucil. Oba se pro podporu trávení skládají z rozpustné vlákniny.

2. Udržujte nízkou hladinu krevního cukru

Menší rozkolísání hladiny krevního cukru znamená i menší záchvaty tzv. "Vlčího hladu". Vaší snahou ve stravě by tedy mělo být, abyste držely nízkou hladinu krevního cukru nebo alespoň takovou, která bude co nejméně rozkolísaná. Právě kolísání v návaznosti inzulínu na vysokou hladinu krevního cukru, jeho odstranění a následná hypoglykémie jsou důvodem, proč dostáváte hodinu nebo hodinu a půl po větším jídle chuť na sladké.

Ideálně se vám hodí nízkosacharidová dieta s obsahem sacharidů v jednom jídle maximálně do 30 - 40g sacharidů na porci v podobě komplexních sacharidů. Výhodnými zdroji budou v tomto bodě  zdroje s vysokým obsahem vlákniny jako hnědá rýže, ovesné vločky, luštěniny nebo třeba jáhly či proso.

3. Úleva od stresu

Stres je jednou z nejčastějších příčin špatného stravování a přesycení i nad rámec vašich aktuálních potřeb. Souborem stravovacích výkyvů vůči stresu se říká emocionální stravování. Může souviset nejen se stresovými situacemi, ale také přetrénováním nebo nedostatkem spánku. Právě odstranění "stresoru" je tedy tím hlavním, co byste měly pro svou chuť k jídlu udělat. Možná si řeknete, že se mi to snadno řekne, ale stres prostě nepotlačíte.

Velmi jednoduše vám v tomto mohou pomoci specifické adaptogeny - kategorie doplňků stravy s velmi nehomogenní účinkem, které však pečující mimo jiné o zmírnění stresu a jeho vnímání. V případě vyšší míry stresu můžete využít Rhodia Rosseu, ženšen a nebo ne příliš známá Ashwagandha.

4. Adrenalin hraje ve váš prospěch

Vyšší hladina adrenalinu vás nejen připravuje ke sportovní aktivitě a k boji, ale i tonizuje svalovou hmotu a odlévá krev z žaludku. Menší množství krve v žaludku znamená i menší nebo nižší apetit. Nízká dávka stimulantů může pracovat ve váš prospěch právě ve vztahu k vyšší produkci adrenalinu. V tomto bodě mám na mysli zejména kofein, který je úspěšným potlačovateľom chuti k jídlu. Podobně však může fungovat i synefrin nebo dnes již zakázán, ale spíše dostupný yohimbin. Pozor však na použití před spaním, kde byste mohly prohloubit stresový faktor v podobě méně kvalitního spánku.

Nepřehlédněte: Hubnutí bez jojo efektu: Naučte se triky od žen, které nedrží diety a jejich figura je perfektní

Mimo tyto suplementy můžete využít i doplňky stravy jako jsou zázvor nebo Caralluma fimbriata - rostlinu, kterou řadíme mezi sukulenty. Všechny tyto látky, zdroje, suroviny však potřebují ještě hlubší pohled, zkoušení a bádání, zda je můžeme považovat za opravdu účinné.

Ovlivnění vašeho hladu nebo chuti k jídlu není nemožné, stačí se v první řadě pouze zamyslet nad tím, co den za dnem jíte a jak vám může příjem stravy ovlivnit další nutnost v příjmu potravin, a pak se také starat o to, čím tuto chuť do jídla máte možnost ovlivnit. Možností například v suplementace je poměrně hodně, stačí si tedy jen vybrat pro sebe vhodnou variantu.

Foto:
Profimedia
Zdroj:
MA

Související články

Diskuse k článku

comments powered by Disqus

Nejčtenější články

Obsah online magazínu feminity.cz je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření, či další zpřístupňování tohoto obsahu, nebo jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu zakázáno.

Kontakt

© Copyright 2019 Frogfoot s.r.o..