Potraviny s kyselinou listovou byste měly jíst pravidelně: Zařaďte je do svého jídelníčku již zítra

Kyselina listová je velmi potřebná látka v našem těle. Její příjem mnohdy podceňujeme. Dbát na to by měly hlavně těhotné ženy, pro které je tato složka v potravě důležitá.

Zdroj: Profimedia
Zdroj: Profimedia

Dospělý člověk potřebuje denně v průměru přijmout 400 mikrogramů, aby si udržoval energii, svalovou sílu a koncentraci mysli, uvádí Redbookmag.com. Mnoho lidí přijímá tuto látku z doplňků, avšak nejlepší je, když ji do organismu dostane přirozenější cestou a tou je strava. Toto jsou potraviny s jejím vysokým obsahem kyseliny listové. Zařaďte je do svého jídelníčku již zítra.

Přečtěte si: Množství žen nosí nevhodnou podprsenku, patříte k nim i vy? Podívejte se, na co si dát při výběru pozor

Fazole černé oko

Tento druh luštěniny v sobě obsahuje nejvíce kyseliny listové ze všech fazolek. Už jen polovina šálku má v sobě 105 mikrogramů. Další odrůdou s vysokým podílem je červené fazole. Nezáleží na tom, zda je z uvařená nebo z konzervy, podíl je stejný.

Brokolice

Už polovina šálku obsahuje 52 mikrogramů kyseliny listové společně s draslíkem, vlákninou a vitamínem C. Doporučuje se připravovat ji na páře, protože tehdy si zachová nejvíce zdraví prospěšných látek.

Chřest

Bohatým zdrojem je i skvělá sezónní zelenina chřest. Jen čtyři stonky v sobě obsahují až 89 mikrogramů kyseliny listové. Můžete ji přidat do polévky, salátu nebo jen tak k masu jako přílohu.

Mohlo by vás zajímat: Pijete kávu s mlékem? Přehlížíme to, ale ve skutečnosti tato kombinace škodí našemu zdraví

Špenát

Špenát je skvělou zeleninou, což věděl i Pepek Námořník. Už polovina hrnku vařeného špenátu má v sobě 130 mikrogramů kyseliny listové. Možná vás překvapí, ale vařený špenát má v sobě více této látky než čerstvý, takže ho klidně přidávejte do polévek, těstovin či smaženice.

Avokádo

Ano i milovaná avokáda jsou skvělým zdrojem. V polovině velkého avokáda máte 59 mikrogramů, takže pokud si uděláte večer k televizoru guacamole, vaše tělo vám velmi poděkuje.

Banány

Jeden střední banán má v sobě až 44 mikrogramů kyseliny listové. Banán je vhodné konzumovat ráno, ať už v rámci smoothie, fitness lívanců či kousky v řeckém jogurtu.

Mohlo by vás zajímat: Je pití kravského mléka opravdu škodlivé pro naše zdraví? Výživová poradkyně nám prozradila víc

Pomeranče

Jeden menší kus tohoto ovoce obsahuje 29 mikrogramů této zdraví prospěšné látky. Co takhle přidat ho na snídani do smoothie s banánem? Určitě ano, je to výborný začátek dne.

Vajíčka

Vejce jsou skvělým a zdravým zdrojem více látek a minerálů. Možná byste neřekly, že i vajíčka mají v sobě kyselinu listovou, ale je to opravdu tak. Konkrétně v jednom se nachází 22 mikrogramů.

Foto:
Profimedia
Zdroj:
LT

Související články

Diskuse k článku

comments powered by Disqus

Nejčtenější články

Obsah online magazínu feminity.cz je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření, či další zpřístupňování tohoto obsahu, nebo jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu zakázáno.

Kontakt

© Copyright 2019 Frogfoot s.r.o..