Pravda, kterou mnoho žen stále nechce slyšet: Právě ta je zodpovědná za horší spalování tuků a přibírání

Fitness trenér Michael Achberger vysvětluje, proč je při hubnutí důležité budovat svalovou hmotu. Pokud tak neučiníte, oddalujete tím hubnutí. Nicméně ženy stále nerady slyší o tom, že si musí budovat svalstvo ...

Zdroj: Profimedia
Zdroj: Profimedia

Cvičíte, jíte a snažíte se zlepšit svou postavu. K tomu však nutně potřebujete svalovou hmotu. Svalová hmota tvaruje vaši postavu a zrychluje metabolismus, takže i ovlivňuje spotřebu energie během dne, a to i v případě, že právě nic neděláte. Často se však stává, že svalová hmota neroste tak, jak byste potřebovaly. Důvodů může být mnoho. Měly byste se však vyhýbat pěti vlivům, které proti růstu svalů působí nejvíce.

Mohlo by vás zajímat: Nesprávné dýchání během cvičení může být zdraví nebezpečné: Trenér doporučuje držet se raději těchto rad

1. Málo proteinů

Můžete si myslet, že hodně jíte, ale přesto svaly nerostou. Na vině může být nedostatek proteinů. Jde o základní živinu, ze které se svaly tvoří. Jejich potřeba může být u každého člověka trochu jiná, ale přesto by to mělo být mezi 1,5-2 g na kg tělesné hmotnosti. Také kvalita proteinů hraje důležitou roli. Nejhodnotnější proteiny totiž dokáže tělo lépe využít než ty, kde není úplné aminokyselinové spektrum. Mezi ty nejlepší patří mléčné výrobky, maso, vejce, z rostlinných zdrojů to může být například sója. Dobrým pomocníkem jsou proteinové přípravky s vysokým podílem proteinů.

2. Energetický deficit

Když chcete přibrat zejména čistou svalovou hmotu bez zbytečného tuku, neměly byste být v energetickém deficitu, ale ani v přílišném nadbytku. Pokud vám energie chybí, tělo prostě bude spotřebovávat energii ze svých zásob. V lepším případě z glykogenových nebo tukových a v tom horším si vezme energii ze své svalové hmoty, takže v tomto okamžiku svaly dokonce ztrácíte. Proto byste při budování měly dosáhnout mírně energetického přebytku nebo minimálního deficitu a vyhýbat se nadměrné konzumaci jednoduchých cukrů a příliš velkému podílu tuků, zejména těch nasycených a transmastných kyselin.

3. Malá zátěž

Už jste někdy viděly, že někomu rostou svaly a nezatěžuje tělo s úsilím a s co největší váhou? Naneštěstí se lidé bojí používat alespoň trochu větší hmotnost, která vyžaduje více námahy. Svaly totiž reagují až tehdy, když je zatížíte námahou, na kterou nejsou zvyklé. Reagují pak zesílením, aby další námahu snesly lépe. Proto musíte cvičit s co nejvyšší možnou zátěží, ale pozor, je nutné provádět cviky technicky správně.

Váha je tedy důležitá, ale ne za cenu špatného provedení cviku. Používat příliš velkou zátěž bez dodržování techniky může být naopak nebezpečné a hrozí v tomto případě vyšší riziko vzniku zranění. Zvýšit úsilí můžete i zkrácením přestávek mezi sériemi nebo zařazením dalších intenzifikačních metod, jako např. vynucené, neúplné nebo negativní opakování. Proto si musíte nastavit trénink tak, abyste zvyšovaly obtížnost tréninků po malých krocích a sami pak ucítíte, že už jste schopni přidat další zátěž nebo zvýšit intenzitu.

4. Nedostatek tréninku za týden

Když cvičíte jednou nebo dvakrát týdně, nemůžete očekávat, že tělo bude růst. Sice nějakých základních výsledků docílíte, ale abyste dosáhly výraznějších výsledků, měly byste posilovat alespoň 4 x týdně. Jinak se budete stále dostávat z první fáze a nikdy nedosáhnete tvary své postavy, jakou byste si přály.

5. Příliš mnoho aerobní aktivity

Pokud rádi jezdíte dlouhé trasy na kole, běháte velké vzdálenosti a máte příliš mnoho aerobní aktivity, pak pravděpodobně budete mít problém vybudovat potřebné množství svalů, které by ovlivnily váš vzhled. Je dobré, že sportujete a máte dostatek pohybu, ale velký objem aerobní aktivity a růst většího množství svalové hmoty nejde dohromady.

Pokud chcete alespoň atletickou postavu, omezte dlouhé aerobní aktivity a zařaďte je v množství přibližně 4 x týdně po dobu 30-40 minut a sledujte, co se bude dít. Případně proveďte další úpravy, aby došlo k svalovému růstu. Možná by stálo za to vystřídat dlouhodobé aerobní aktivity za sprinty a sporty využívající intervalové zatížení, jako například tenis. Kdo chce budovat při běžném sportování svalovou hmotu, pak by měl také zařadit posilování, protože jde o nejlepší způsob, jak budovat svalovou hmotu.

Přečtěte si: Pokud nemáte v lásce běh a potřebujete zhubnout, zkuste tohle: Cvičení, které přináší stejné benefity

Když chcete měnit svou postavu, je na to svalová hmota nezbytná. Důsledkem nedostatku svalové hmoty je horší spalování tuku, nebudete spokojeni se vzhledem své postavy, může vám chybět výkonnost a při ochablém svalstvu můžete mít také problémy s pohybovým aparátem. Pokud však dodržíte podmínky potřebné k růstu, pravděpodobně novou svalovou hmotu vybudujete a postava začne dostávat tvary, které většina lidí od svého těla požaduje.

Foto:
Profimedia
Zdroj:
MA

Související články

Diskuse k článku

comments powered by Disqus

Nejčtenější články

Obsah online magazínu feminity.cz je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření, či další zpřístupňování tohoto obsahu, nebo jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu zakázáno.

Kontakt

© Copyright 2023 Frogfoot s.r.o..