Takto přinutíte tělo, aby se samo od sebe zbavilo tukových zásob: Vyzkoušejte úpravu jídelníčku podle přírodní medicíny

Výživoví poradci doporučují jíst 5x denně. Přírodní medicína má však na počet denních porcí jiný názor. Jak často jíst při hubnutí? Odpoví fitness trenér Michael Achberger.

Zdroj: Profimedia
Zdroj: Profimedia

Když se rozhodneme zhubnout nadbytečná kila, přemýšlíme především o tom, co jíst a nejíst. Důležité však je rozhodnout se také kolikrát denně jíst pro úspěšné zhubnutí.

Jíst 5x denně po 2,5 až 3 hodinách je dobrý nápad. Více než dodržet pět denních porcí je však na místě držet se pevných hodin, které jsou určeny pro jídlo. Odvyknete si tak od neustálého uzobávání.

Přečtěte si: Jídla, které si v létě dopřeje téměř každý: Právě ty vyvolávají pocit, že přiberete "ze dne na den"

Pokud vás přepadne hlad po cestě domů, ale víte, že za půl hodinu si dáte večeři, raději se napijte vody, než abyste zamířily k nejbližšímu rychlému občerstvení. Ideální je připravit všechny porce jídla pro všední dny předem, tak nebudete ztrácet čas přípravou a hladovět. Přes víkend či ve volných dnech si pak můžete dopřát čerstvě připravené jídlo, protože máte více času.

Nemáte po obědě hlad a vaším dalším jídlem je až gigantická večeře? Zkuste zmenšit porci, pak je větší pravděpodobnost, že dostanete hlad v čase, který máte vyhrazený na svačinu.

Rozhodně se však nenuťte do jídla, když nemáte hlad. Klidně jednu porci vynechejte, dejte ale pozor na nevědomé spolknutí čokoládové tyčinky nebo pizzu ze stánku, protože jste si nedaly svačinu.

Jak často jíst při hubnutí - názor přírodní medicíny

Co se týče alternativních doporučení z oblasti tradiční výživy, například jogíni jedí pouze jedno velké jídlo denně, kterými je buď snídaně nebo oběd. Jíst 5x denně je podle nich zbytečná zátěž pro žaludek, který mezi jídly dostatečně neodpočívá.

Z praktického hlediska je organizace jídla 5x denně komplikovaná, protože neustále musíme myslet na svačiny a vybalovat jídlo například v metru či na schůzce, abychom dodržely čas naší denní porce. A tak vyzkoušejte také jogínský pohled na věc a uvidíte, zda pro váš organismus bude účinných 5 denních porcí nebo jen 3, z toho jedna porce větší.

Co jíst večer a nepřibrat

Co jíst večer při hubnutí? Jednoduchá rada: jezte totéž, jako na oběd, ale bez přílohy. Tedy bílkoviny a zeleninu, ale ne rýži, těstoviny, pečivo atd. Pokud jste zvyklé jíst na večeři obložený chleba, ze začátku bude těžké jíst bezsacharidovou večeři, ale bez vyřazení příloh večer nezhubnete (pokud tedy nemáte extrémní fyzickou zátěž, jako je aerobní trénink více než 1x denně).

Jezte ideálně nejpozději 2-1,5 hodiny před spaním. Čím později během dne, tím je naše trávení pomalejší. Nemusíte na večeři jíst jen saláty, klidně si dejte teplou polévku, rybu s dušenou zeleninou, nebo kuřecí prsa a restované zelené fazolky.

Jak často pít vodu

A na konec jeden důležitý, ale často přehlížený bod všech diet: nikdy nepijte společně s jídlem. Hydratujte tělo čistou vodou jen půl hodiny po jídle, a maximálně půl hodiny před jídlem. Pokud se brzy po jídle napijeme, nenecháme prostor trávicím šťávám, které se starají o správné zpracování potravy. Vypadá to jako banalita, ale nesprávné přijímání tekutin může být jednou z brzd vašeho úspěšného hubnutí.

Když máte denní příjem rozdělen do více jídel, bez problémů splníte dvě porce ovoce, tři porce zeleniny, dostanete na talíř luštěniny i ryby a také vyváženou porci bílkovin a sacharidů. V případě tří jídel musíte více přemýšlet, jak jednotlivá jídla poskládat, aby vám nic nechybělo. Jakmile se totiž omezíte na snídaně, obědy a večeře, musíte v jednotlivých porcích sníst poměrně dost jídla, abyste tělo neochudily o živiny.

Varianta pěti jídel, naopak vyžaduje větší přísnost, co se týče porcí, máte však tu výhodu, že když k obědu nesníte například ovoce, dáte si jablko na svačinu. Někomu však může začít splývat hlavní chod a svačina a hrozí riziko, že si na talíř naložíte více, než je nutné. Také můžete začít zkracovat pauzy mezi jídly, které by měly být alespoň tříhodinové.

Mohlo by vás zajímat: 5 věcí, které můžete udělat každý den pro ploché bříško: Takto se dopracujete k vytouženému tělu do 4 týdnů

Je zbytečné jíst každé dvě hodiny, protože se pak stává, že lidé přestanou rozlišovat snídaně, oběd a večeři a uzobáváte v průběhu celého dne. Neustále uzobávání je nebezpečné, protože ztrácíte kontrolu nad snědeným množstvím. Ne náhodou proto byla diagnostikována nová porucha příjmu potravy. Jmenuje se nibbling - uždibování.

Foto:
Profimedia
Zdroj:
Michael Achberger

Související články

Diskuse k článku

comments powered by Disqus

Nejčtenější články

Obsah online magazínu feminity.cz je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření, či další zpřístupňování tohoto obsahu, nebo jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu zakázáno.

Kontakt

© Copyright 2019 Frogfoot s.r.o..