Silnější jádro postavy díky tomuto pohybu: Je účinnější než oblíbený plank a vyrýsuje nejen břicho

O plank či tzv. prknu se donedávna mluvilo jako o nejlepších cvicích na zpevnění jádra těla, postavy. To však už dnes neplatí a víte, který cvik ho nahradil a je prý ještě účinnější?

Zdroj: Profimedia
Zdroj: Profimedia

Deadbug nebo mrtvý brouk nahradili Plank

Oslovena odbornice na cvičení, Hopkinson, pro magazín Womenshealth přišla s tím, že na posílení jádra postavy existuje ještě něco účinnějšího než populární Plank nebo desky. Tento cvik se označuje jako mrtvý brouk v angličtině tzv. deadbug. Podle odbornice je to jeden z nejlepších základních tahů, které se převádějí na podlaze s rozdílem, že nemusíte být nasměrován k zemi jako při Plank. Ležíte na zádech.

Mohlo by vás zajímat: Pravda, kterou mnoho žen stále nechce slyšet: Právě ta je zodpovědná za horší spalování tuků a přibírání

Zabírá při něm několik svalových skupin i mysl

Super jednoduchý cvik, mrtvý brouk, zapojuje několik různých svalových skupin. Takže nemusíte být v jedné poloze prkna a vydržet v ní, ale se pohybujete se při tomto jednom cviku. Je to takový mix, při kterém zapojujete ramena, břišní svaly a stehna, čili nejčastěji ženské problematické partie těla. No a výhodou je, že zapojujete i mozek. Díky zabírání jednotlivých svalových skupin zlepšujete celkovou sílu těla víc. Silné jádro je základem a podporou pro celé vaše tělo.

Čtěte také: Největší mýtus všech dob: Myslíte si, že takto spalujete tuky, ale na vaší postavě to ve skutečnosti není znát

Jak na to?

Lehnete si na záda s rukama nad rameny, které držíte před sebou ve stabilitě, v síle.

1. Střídavě pak zdviháte levou nohu k pravé ruce a opačně. Proto musí být ruce ve stabilitě, nepokrčené, a manipulujete jen nohama, které zvedáte.

2. Ujistěte se, že dolní část zad zůstane na podlaze, ale stejně ve stabilitě, abyste se nepřesouvaly po cvičební podložce.

3. Pokud už si budete cvikem jisti, pak můžete vzít do rukou i menší činky, díky čemuž dosáhnete i lepších výsledků.

Kolik času cviku věnovat?

Podle odbornice Hopkinson je dostačující množství zopakovat tento cvik v 2 až 3 sériích po 8 opakování denně, aby se dostavily výsledky v podobě silnějšího jádra a zpevnění postavy.

Nepřehlédněte: Tělo přitažlivé fitnesky, jejíž cvičení je ve světě revolucí: Vydělala téměř 500 milionů na těchto cvicích

Pomaleji dojdete dále a nezapomínejte na dýchání

Při tomto cviku nezapomínejte ani na správné dýchání. Platí zásada, vdechování pomalu a přes nos a vydechování energicky ústy. S cvikem nespěchejte, při všem platí, že když pracujete pomalu a stabilně, dosáhnete toho více. V opačném případě byste si mohly ublížit, zablokovat se. Chcete-li tedy posílit jádro postavy nejlépe, vyzkoušejte zařadit tento cvik do své cvičební rutiny.

Foto:
Profimedia
Zdroj:
mm

Související články

Diskuse k článku

comments powered by Disqus

Nejčtenější články

Obsah online magazínu feminity.cz je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření, či další zpřístupňování tohoto obsahu, nebo jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu zakázáno.

Kontakt

© Copyright 2021 Frogfoot s.r.o..