Mýty o hubnutí, kvůli kterým se vám nedaří shodit přebytečná kila: Tyto tři jsou nejčastější z nich

Pokud i vy bojujete neustále s váhou a nedaří se vám shodit to, co potřebujete, máme pro vás řešení. Podívejte se spolu s námi, jakých nejčastějších omylů a chyb se při snižování hmotnosti dopouštíme.

Zdroj: Profimedia
Zdroj: Profimedia

Pokud bojujete s nadbytečnými kily, určitě i vy máte za sebou několik neúspěšných diet, nějaké ty detoxy, či "zaručeně fungující" hladovky. Pokud tedy stále nedosahujete kýžené efektu, možná je chyba někde jinde. Víte, jakých nejčastějších chyb se dopouštíme při hubnutí? Podívejte se, které mýty nám brání dopracovat se k tělu snů.

Nepřehlédněte: Díky kterým jídlům a potravinám spálíte více kalorií? Jednoduchou změnou shodíte pár kilo a nic vás to nestojí

1. Když chci zhubnout, musím zcela vyloučit cukry z jídelníčku

Ano, hubnutí je malá věda. Taková biologická. Pokud máte v paměti ještě učivo ze sedmého ročníku základní školy, víte, že cukr naše tělo potřebuje. Stejně jako například tuky a bílkoviny i cukry mají svou důležitou roli v organismu. Samozřejmě je potřeba si při jejich příjmu dávat pozor, ale nic nelze řešit radikálně. Dosáhly byste totiž přesně opačného efektu. I při hubnutí tělo potřebuje energii. Volte však cukry s nižším glykemickým indexem. Na energii se přeměňují pomaleji, čili vás zasytí na delší dobu

2. Pokud budu jíst jen zeleninu a ovoce, rozhodně shodím a udržím si váhu

Mnoho žen si myslí, že pokud svou stravu omezí na ovoce a zeleninu, budou mít krásnou a štíhlou postavu. Nicméně jídelníček má být pestrý a rozmanitý i během diety. Na to nesmíme zapomínat. Při hubnutí byste měly dbát na pravidelnost, pestrost, velikost porce a ještě pitný režim, či pohyb. Platí, že ovoce byste měly jíst převážně v dopoledních hodinách. Co se týče oběda, zahrňte do něj zeleninu a například ryby. Klidně si dopřejte i sacharidy, v podobě celozrnných těstovin. Avšak jen v době oběda. Ale snězte jen tolik, abyste nebyly hladové. Když máte pocit, že byste ještě něco zvládly sníst, právě tehdy je dobré přestat. Tělu trvá až 20 minut, než se do mozku dostane signál, že už jsme najedené.

Nepřehlédněte: Zázračný nápoj jako vitamínová bomba: Obsahuje málo tuku a dvojnásobný protein, takže zhubnete rychleji

3. Z tuků se tloustne, je třeba je jíst v minimálním množství

Toto je rovněž mýtus, kterému věří nejedna z nás. Tuky však nejsou špatné a už vůbec nejsou pro naše tělo neprospěšné. Ke svému normálnímu fungování je nezbytně potřebujeme. Důležité však je, že by neměly tvořit více než 30% energie, kterou denně přijmeme. Zásadní problém nastává, pokud jíme nadměrné množství živočišných tuků. Dopřejte si je zejména ve formě ořechů, semínek, vajec, omega 3 - mastných kyselin. Zdravé tuky jsou pro tělo velmi důležité. Navíc nezapomínejte, že v tucích se rozpouští až polovina vitamínů, které přijímáme i v jiných formách.

Foto:
Profimedia
Zdroj:
NM

Související články

Diskuse k článku

comments powered by Disqus

Nejčtenější články

Obsah online magazínu feminity.cz je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření, či další zpřístupňování tohoto obsahu, nebo jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu zakázáno.

Kontakt

© Copyright 2019 Frogfoot s.r.o..