Žebříček nejčastějších chyb, pro které nevidíte výsledky na vašem těle: Bod 2 je pro hubnutí obzvlášť důležitý

Profesionální trenér Michael Achberger sestavil žebříček nejčastějších chyb, kvůli kterým se vás stále drží pneumatika kolem pasu. Pokud s tím chcete začít něco dělat, seřízení mysli je nejdůležitější!

Zdroj: Profimedia
Zdroj: Profimedia

Často se mne ptáte, kde stále beru tu chuť a motivaci cvičit. Myslím, že si každý ten svůj důvod a inspiraci musíme najít sami, ale jedno je jisté. Pokud se k tomu budete nutit a budete to nenávidět, tak to prostě fungovat nebude. To vám mohu zaručit.

Nabízím pro vás pár tipů, jak vydržet cvičit pravidelně a s chutí, v podobě nejčastějších chyb a důvodů, které mohou za to, že skončíte bez výsledků. V lednu se totiž mnoho z vás nadchne, ale od února to začíná upadat a v březnu již všichni lenoší. A v létě? Pak jen litujeme, že jsme na jaře nezabrali ...

Sledujte: Nové tělo za 5 dní: Takto nejen zhubnete, ale pomůžete i svým vlasům a pokožce

Pojďte se podívat, co možná děláte špatně a jak tomu zabránit:

1. Děláte něco, co vás nebaví

Začali jste chodit do posilovny, ale už po několika návštěvách se tam musíte pokaždé nutit? Tak to je něco špatně. Pokud se v posilovně necítíte komfortně, tak tam nechoďte. Pokud chodíte běhat, ale každý běh je pro vás utrpením, při kterém téměř vypustíte duši, tak to asi také velmi dlouho nevydržíte. Pokud cvičíte doma cviky, které nenávidíte nebo vás nebaví, tak vás to za týden bude bavit ještě méně.

Jak to změnit?

Na světě existuje taková spousta věcí, které byste mohli dělat! Každé fitko nabízí velké množství skupinových lekcí. Nějaká vás přece musí chytit. Pokud rádi chodíte ven, zkuste kolo, běh, brusle nebo běžky. Nemusíte se nutně rozjet jako blázni. To by vás demotivovalo. Začněte zlehka, klidně rychlou chůzí. Pokud se nudíte, zapněte si do sluchátek nějakou příjemnou hudbu nebo audio knihu. Pokud se naopak nudíte sami, zkuste nějaký kolektivní sport nebo se přidejte do běžecké skupiny.

2. Hledáte výmluvy, které vlastně nedávají smysl

Necvičíte, protože se vám nechtělo? Nebo protože bylo špatné počasí? Protože jste byli příliš najedení? Protože jste dali přednost něčemu jinému? Někdy se prostě může stát, že vám do cvičení něco vleze. Ale mělo by to dávat smysl. Často se mi dříve stávalo, že jsem se přistihl, že jsem nešel cvičit jen proto, že jsem se zapomněl u nějakého videa na YouTube nebo že jsem byl prostě líný. A to jsem přitom věděl, že lenost mi za to nestojí. Že ten pocit po sportovním výkonu je tisíckrát lepší než zůstat doma v posteli.

Jak to změnit?

Zkuste si vést deníček výmluv. Ať to zní šíleně, jak chce, ale budete se divit, co v něm všechno najdete. Každý den, kdy přeskočíte cvičení, si napište, proč jste necvičili nebo neudělali to, co jste chtěli.

Já jsem to udělal. A víte, co jsem našel?

  • Zdržel jsem se na Facebooku. (Nejzbytečnější věc na světě)
  • Zasekl jsem se na YouTube. (Druhá nejzbytečnější věc na světě)
  • Pršelo.
  • Najedl jsem se příliš brzy a nechtěl jsem cvičit po jídle. (Tak proč jsem jedl tak brzo?)
  • Už bylo příliš pozdě. (Nebylo, cvičit mohu i večer)
  • Čekal jsem, dokud dopere pračka.
  • Odcvičíte si to zítra ráno.
  • Jsem velmi unavený.
  • Mám hodně práce. (Tak proč sedím u Facebooku?)
  • Nemám čas.

Podívejte se někdy zpětně na své výmluvy a uvidíte, že rozhodně nejsou na místě. Maminky a lidé pracující na směny to mají samozřejmě těžší, ale nic není nemožné, když budete mít dobrý time management.

3. Říkáte, že máte málo času

Čas je pravděpodobně naše nejčastější výmluva, proto jsem se rozhodl věnovat mu celý jeden bod. Myslím, že je to celé o tom, jak si to sami nastavíte a jak moc budete chtít dosáhnout výsledků. Pamatuji si doby, kdy jsem jen chodil do školy a měl brigádu, na kterou jsem docházel dvakrát v týdnu. Tehdy jsem měl pocit, že toho jednoduše už víc nestihnu a že to zabírá všechen můj čas. Potom jsem přibral tréninky, běh, druhou brigádu ... další rok jsem si koupil auto na splátky, další rok založil blog ...

Můj den má stále stejných 24 hodin jako v době, kdy jsem měl jen školu a brigádu a stejně mám pocit, že mám pořád stejně času. Život je sice rychlejší a já akčnější, ale naopak se mi to líbí a nemám pocit, že bych se toho nasytil. To, že dělám tolik věcí, mě naopak nabíjí. Upřímně do dneška nechápu, co jsem dříve dělal s tím časem, který jsem nevěnoval cvičení, sportu, knihám, podnikání, vaření, blogu, natáčení, focení, práci ... A to jsem se nikdy nenudil. Bez všech těch věcí si už život neumím představit a už nikdy jiný nechci. Myslím, že základním východiskem je to, že byste měli brát cvičení něco jako čištění zubů, na co už máte předem během dne vždy vyhrazený čas. Nebo spánek. Také byste ho nevynechali.

Není to totiž o tom, abyste na cvičení měli čas. Na cvičení si musíte čas UDĚLAT.

4. Zapomenete, proč jste vlastně začali

Pamatujete si na ten den, kdy jste se rozhodli začít cvičit? Kdy jste změnili jídelníček? Kdy jste změnili svůj život? Pamatujete si na to odhodlání, které jste měli? To, jak jste se těšili na tu změnu? Tak kde je ten pocit? Kam zmizel a proč vás už netáhne? Protože už ho nevidíte. Časem na něj jednoduše zapomenete.

Jak nezapomenout?

Existuje mnoho způsobů, jak si připomínat, proč jste začali.

  1.  Napište si svůj cíl nebo důvod na papír a zavěste ho někam, kde na něj každý den uvidíte.
  2. Dejte si do mobilu nebo počítače upozornění nebo budíček s nějakou motivační hláškou.
  3. Přidejte se do nějaké skupiny, kde se budete motivovat.
  4. Sepište si své cíle do diáře a několik měsíců dopředu.
  5. Natočte si video, kde sami sebe přesvědčujete, že to má smysl a že to chcete udělat. A pusťte si ho každé pondělí. Připadá vám to ulítlé? Možná ano, ale pomůže to zaručeně.

Nepřehlédněte: Vzdejte se jedné věci v jídelníčku a kila půjdou rapidně dolů: Nevěřily byste, o kolik kalorií navíc přijímáte

5. Dáte si příliš vysoké cíle

Každý očekává obrovské změny hned na začátku. Ono je na tom totiž nejhorší to, že na někoho cvičení opravdu působí hned. Proč? Protože jsme každý jiný! Viděli jste snad někde na světě zcela totožného člověka jako vy sami? Se stejným vzhledem, vlastnostmi, hlasem nebo chováním? Ne. Tak přece nemůžete na vlas stejně zhubnout. Život není fér a smiřte se s tím, že možná za jeden měsíc nebudete vypadat jako váš vysněný cíl.

Buďte trpěliví!

Je moc důležité, abyste to věděli. Často se ženeme do cíle, aniž bychom vlastně prožívali tu cestu. Může se vám podařit za krátkou dobu rychle (ale nezdravě) zhubnout, o to rychleji o to ale pak přijdete a vrátíte se zase do normálu. Dejte tomu čas. Užívejte si každý půl centimetr dolů, který na svém těle zaznamenáte. Opravdu to za to stojí.

6. Neustále se porovnáváte s ostatními

Často mi chodí otázka, kolik kalorií přesně daným cvičením spálíte. To se přece nedá říct. Jeden může spálit klidně dvakrát více než druhý. Záleží na tom, jak poctivě cvičíte, jaká je vaše tělesná konstrukce, co a jak jíte a o jaké cvičení jde. To, že kamarádka nebo nějaká paní z internetu cvičením zhubla 20 kilo, rozhodně neznamená, že se vám to stane také.

Co s tím?

Vždy se porovnávejte pouze sami se sebou! Zapisujte si své výsledky, ať už to jsou míry, rychlost běhu nebo pocity z cvičení. Nic není lepším a objektivnější měřítkem jak vaše tělo a vaše pocity.xx jju

Foto:
Profimedia
Zdroj:
MA

Související články

Diskuse k článku

comments powered by Disqus

Nejčtenější články

Obsah online magazínu feminity.cz je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření, či další zpřístupňování tohoto obsahu, nebo jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu zakázáno.

Kontakt

© Copyright 2021 Frogfoot s.r.o..