10 superjídel, díky kterým vás bude stárnutí obcházet: Kromě přirozeného mládí získáte i tyto benefity

Krásná zářivá pleť začíná tím, jak a hlavně, co jíme. Tyto potraviny vám mohou pomoci nejen se zpomalením procesu stárnutí, ale ještě mnohem víc.

Zdroj: Profimedia
Zdroj: Profimedia

Když naši stravu obohatíme potravinami naplněnými antioxidanty, zdravými tuky, vodou a základními živinami, naše tělo nám ukáže prostřednictvím svého největšího orgánu: naší kůže. Kůže je často první částí našeho těla, která vykazuje vnitřní potíže.

1. Rajčata

Konzumací této zeleniny můžete odvrátit UV-indukované nepříjemnosti, jako jsou vrásky. A to díky lykopenu, pigmentu, který jim dává jejich bohatou červenou barvu. Pro vaši pokožku jsou dobré i vařená rajčata. Ve skutečnosti studie ukazují, že naše těla absorbují lykopen snadněji z rajčatové pasty než z čerstvých rajčat.

2. Červená paprika

Červená paprika je plná antioxidantů, které jsou v souvislosti s procesem anti-aging nejdůležitější. Kromě vysokého obsahu vitamínu C, který je podporuje produkci kolagenu, obsahuje červená paprika i silné antioxidanty zvané karotenoidy. Karotenoidy jsou rostlinné pigmenty odpovědné za zářivé červené, žluté a oranžové barvy, které můžete vidět na mnoha druzích ovoce a zeleniny. Mají protizánětlivé vlastnosti a mohou pomoci chránit pokožku před poškozením od slunce a jejím poškozením environmentálními toxiny.

3. Papája

Tato lahodná superpotravina je bohatá na různé antioxidanty, vitamíny a minerály, které mohou pomoci zlepšit elasticitu pleti a snížit vzhled jemných linií a vrásek. Obahuje vitamíny A, B, C, K a E, vápník, draslík, magnézium, fosfor. Široká škála antioxidantů obsažených v papáji pomáhá bojovat proti poškození volnými radikály a může oddálit známky stárnutí. Papája obsahuje enzym nazývaný papain, který poskytuje další výhody proti stárnutí tím, že působí jako jeden z nejlepších protizánětlivých činitelů v přírodě. Takže ano, konzumace papáji (nebo dalších výrobků obsahujících papain) může pomoci vašemu tělu zbavit se odumřelých kožních buněk, čímž zanechá vaši pokožku zářivou!

Nepřehlédněte:Superpotravina, která ovládne rok 2019: Za kontroverzním názvem rostliny se skrývá všestranný přírodní lék

4. Borůvky

Borůvky jsou bohaté na vitaminy A a C, jakož i na antioxidanty nazývané anthokyaniny. Ty mají na svědomí krásnou modrou barvu borůvek. Tyto silné antioxidanty mohou pomoci chránit pokožku před poškozením způsobeným sluncem, stresem a znečištěním zmírňováním zánětlivé reakce a zabráněním ztráty kolagenu.

5. Brokolice

Brokolice je protizánětlivá, anti-agingová "bomba". Obsahuje vitaminy C a K, různé antioxidanty, kyselinu listovou, lutein či vápník. Naše tělo potřebuje vitamin C pro výrobu kolagenu, hlavního proteinu v kůži, který mu dodává pevnost a pružnost. Další výhodou je obsah luteinu, který slouží k zachování a zlepšení paměťové funkce mozku.

6. Špenát

Špenát působí na pleť hydratačním účinkem. Je plný antioxidantů, které pomáhají okysličovat a doplňovat celé tělo živinami. Je také bohatý na vitaminy A, C, E a K, magnézium či lutein. Bohatý obsah vitamínu C ve formě listové zeleniny zvyšuje produkci kolagenu, čímž udržuje pokožku pevnou a hladkou. Ale to není všechno. Vitamín A, který špenát také obsahuje, podporuje i sílu a lesk vlasů, zatímco vitamín K pomáhá snížit zánět v buňkách.

7. Ořechy

Mnohé ořechy (zejména mandle) jsou skvělým zdrojem vitaminu E, který může pomoci opravit tkáň pokožky, zadržet vlhkost pokožky a chránit pokožku před poškozením UV zářením. Vlašské ořechy dokonce obsahují protizánětlivé omega-3 mastné kyseliny, které mohou pomoci tělu tím, že posilují membrány kožních buněk, a tím je chrání před poškozením sluncem. A malý tip navíc, při konzumaci ořechů neodstraňujte slupku, protože studie ukazují, že více než 50% antioxidantů se jejím odtraňovaním ztrácí

Přečtěte si také: Detoxikační koupel proti nachlazení a horečce: Pokud přidáte ještě tento zázrak, podpoříte více pocení

8. Avokádo

Avokádo má vysoký obsah mastných kyselin, které podporují hladkou a pružnou pokožku. Obsahují také množství základních živin, které mohou zabránit negativním účinkům stárnutí včetně vitamínů K, C, E a A, B vitaminů či draslíku. Vysoký obsah vitamínu A v avokádu nám pomáhá zbavit se odumřelých kožních buněk zanechávajíc nám nádhernou, zářící pleť. Obsah karotenoidů může také pomoci při blokování toxinů a poškození slunečními paprsky, a také sloužit jako před rakovinou kůže.

9. Sladké brambory

Oranžová barva sladkých brambor pochází z antioxidantu zvaného beta-karoten, který se přeměňuje na vitamin A. Vitamínový zdroj, který se podílí na vitamínu, může pomoci obnovit pružnost pokožky, podporovat přeměnu kožních buněk a v konečném důsledku přispět k jemné, mladistvé pleti. Tato lahodná kořenová zelenina je také skvělým zdrojem vitaminů C a E, které mohou chránit naši pokožku před škodlivými volnými radikály a udržovat zářivost pleti.

10. Granátové jablko

Granátová jablka byly po staletí využívány jako léčivé ovoce. Granátová jablka mohou chránit naše tělo před poškozením volnými radikály a snížit úroveň zánětu v našem systému. Tyto zdravé plody obsahují sloučeninu nazývanou puniklagín, která může pomoci zachovat kolagen v kůži, a tak zpomalovat známky stárnutí. Polovina šálku semen granátového jablka obsahuje 15% z doporučené denní dávky vitamínu C.

Foto:
Profimedia
Zdroj:
mm

Související články

Diskuse k článku

comments powered by Disqus

Nejčtenější články

Obsah online magazínu feminity.cz je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření, či další zpřístupňování tohoto obsahu, nebo jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu zakázáno.

Kontakt

© Copyright 2019 Frogfoot s.r.o..