Na cestě za štíhlým tělem oceníte tyto benefity: Kolik vody je skutečně potřeba vypít?

Po dlouhou dobu se předpokládalo, že pitná voda pomáhá při hubnutí. Mnohé z nás při zahájení hubnutí zvýší příjem této tekutiny s blahodárnými účinakmi. A děláme správně!

Zdroj: Profimedia
Zdroj: Profimedia

Mnohé studie podporují teorii, že pitná voda je prospěšná pro hubnutí. Hydratace je také klíčová pro mnohé faktory, které hrají roli při hubnutí, včetně trávení a taky správné svalové funkce. Hubnutí však nelze očekávat jen v souvislosti se zvýšením objemu přijaté vody. Přesto mnohé studie ukazují určitou pozitivní korelaci mezi zvýšenou spotřebou vody a hubnutím.

Nepřehlédněte: Cviky z pohodlí domova, které vám zajistí hezčí tělo: Tuk z břicha jde dolů nejhůře, takto to však zvládnete

1. Potlačuje chuť k jídlu

Když žaludek zjistí, že je plný, vysílá do mozku signály, aby přestal jíst. Voda může pomoci zabrat prostor v žaludku, což vede k pocitu plnosti a snížení hladu. Nezapomínejme také na rčení, že hlad je častokrát převlečená žízeň. Vypití sklenice vody předtím, než se pustíme do jídla nás může ochránit před zbytečným přejídáním a udrží nás štíhlými.

2. Zrychluje spalování kalorií

Některé výzkumy naznačují, že pitná voda může napomoci zrychlení spalování přebytečných kalorií. Voda také může dočasně zvýšit energetický výdej těla nebo počet spálených kalorií při odpočinku. Pokud jde o teplotu vody, výhody spalování kalorií ještě navýší studená voda. Tělo totiž spotřebuje další energii a kalorie zahříváním vody na trávení.

3. Pomáhá odstraňovat toxiny z těla

Když je tělo dehydrované, nemůže správně odstraňovat toxiny. Voda napomáhá ke správné funkci ledvin, které jsou zodpovědné za filtrování toxinů a odpadu z našeho těla, zatímco si orgán zachovává základní živiny a elektrolyty. Když je tělo dehydratované, ledviny zadržují tekutinu, což je pro zdraví nežádoucí. Dehydratace může vést i k dalším problémům s vylučováním.

Voda napomáhá tělu k zotavení se z trávicích problémů, jakými jsou průjem a poruchy trávení. Když se v těle hromadí odpad, lidé se cítí nafouknutí, opuchnutí a unavení. Nafouknuté břicho nám logicky přidává další nežádoucí centimetry v pase.

Dostatečná hydratace je dobrým způsobem, jak si zajistit správné trávení a vyhnout se zadržování toxinů, které nám přidávají kila navíc.

4. Snižuje celkový příjem kalorií

Když je řeč o nápojích, voda je nejvhodnější z pomezi všech alternativ. Je snadné a hlavně zcela zbytečné kumulovat prázdné kalorie pitím limonád, džusů či slazené kávy nebo čaje. Většina lidí také ignoruje množství kalorií přijatých v alkoholických nápojích, které jsou jejich skutečně bohatým zdrojem. Nahrazení nápojů s vysokým obsahem kalorií vodou nebo jinými nekalorickými nápoji, například bylinnými čaji, může mít dlouhodobý účinek na snížení hmotnosti.

5. Spaluje tuky

Bez vody nemůže tělo správně metabolizovat uložený tuk nebo sacharidy. Proces metabolizace tuku se nazývá lipolýza. Prvním krokem tohoto procesu je hydrolýza, která nastává, když molekuly vody interagují s triglyceridy (tuky) za vzniku glycerolu a mastných kyselin. Pitná voda je nezbytná pro spalování uložených tuků i tuků, které získáme z jídla a nápojů.

6. Pomáhá při cvičení

Jednou z nejdůležitějších složek každého plánu na hubnutí je cvičení. Voda pomáhá správnému pohybu svalů, pojivových tkání a kloubů. Pomáhá také plicím, srdci a jiným orgánům účinně pracovat při zvýšené pohybové aktivitě. Hydratace snižuje jevy, které se vám při cvičení dostávají do cesty, a tedy svalové křeče či únavu. Vodu pijte vždy před, během a po cvičení, abyste se vyhnuly dehydrataci.

Přečtěte si také: Předplesová kúra, díky které budete mít o číslo méně: Pomůže vám ke krásnějším křivkám do šatů

Kolik vody potřebujeme vypít?

Neexistuje žádné standardní doporučení. Doporučený příjem vody souvisí s faktory, jakými jsou:

  • věk
  • tělesné proporce
  • fyzická aktivita
  • teplota
  • vlhkost
  • vystavení slunečnímu záření
  • zdravotní stav

Většina zdravotnických orgánů se v návrhu rozsahu denního příjmu vody liší. Národní akademie medicíny (NAM) v Spojených státech uvádí:

2 700 ml / den pro dospělé ženy                                                                                                        

3 700 ml / den pro dospělé muže

Tipy pro zvýšení příjmu vody:

  • při každém jídle vypijte alespoň jednu sklenici vody
  • noste si s sebou vodu v láhvi na opakované použití
  • pijte více vody při cvičení nebo během fyzické aktivity
  • pijte více vody, když je venku teplo, vlhko nebo velmi slunečno
  • v blízkosti postele mějte vždy sklenici vody
  • jezte více polévek a jídel bohatých na tekutiny
  • jezte ovoce a zeleninu s vysokým obsahem vody, zejména bobule, hrozny, melouny, rajčata, celer, okurky a salát
Foto:
Profimedia
Zdroj:
mm

Související články

Diskuse k článku

comments powered by Disqus

Nejčtenější články

Obsah online magazínu feminity.cz je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření, či další zpřístupňování tohoto obsahu, nebo jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu zakázáno.

Kontakt

© Copyright 2022 Frogfoot s.r.o..