Cross trénink: Toto je kombinace cviků, díky kterým pocítíte i těchto 5 benefitů na svém těle

Pokud máte někdy pocit, že jste uvízly například ve fitness kolotoči a rády byste na chvíli vyskočily, je nejvyšší čas, abyste přešly na cross trénink. Proč je i kombinace těchto cviků s vysokou a nízkou intenzitou pro tělo prospěšná?

Zdroj: Profimedia
Zdroj: Profimedia

Cross trénink hitem po desetiletí

Jak informuje Heidi Powell, osobní trenérka a spolutvůrkyně aplikace Transform pro magazín Womenshealth, cross nebo tedy česky křížový trénink je po desetiletí zažitý trénink vysoké a nízké intenzity. Jakékoliv sekundární cvičení, které podporuje váš hlavní cíl cvičení vám může pomoci dostat z těla jen to nejlepší. Jaká je tedy oblíbená a účinná kombinace cviků cross tréninku, které zvládnete i v pohodlí domova?

Den první:

10 kliků, 15 sklapovaček a 20 dřepů s výskokem.

Celé zopakovat 6krát.

Den druhý:

10 angličáků, 10 shybů na hrazdě, 20 výpadů a 20 leh-sedů.

Snažte se udělat co nejvíce opakování během 16 minut.

Mohlo by vás zajímat: Odložte činky! Toto jsou nejlepší cviky na ramena, díky kterým budete působit štíhlejší

Den třetí:

První minuta 15 kliků, druhá minuta 10 shybů na hrazdě, třetí minuta 15 leh-sedů, čtvrtá minuta 20 výpadů

Dohromady cvičte 20 minut (1 min cvičit a minuta odpočinek)

Den čtvrtý:

20 horolezců, 20 leh-sedů, 20 dřepů s výskokem, 20 výpadů

Opakujte 10 kol.

Den pátý:

8 angličáků, 8 kliků, 16 shybů na hrazdě, 16 leh-sedů

Cvičte během 16 minut.

Den šestý:

21 dřepů s výskokem, 15 kliků, 9 angličáků

Opakujte během 20 minut co nejvíce.

Den sedmý:

1 km běhu, 100 shybů na hrazdě, 200 kliků, 300 dřepů s výskokem

Udělejte kdykoliv během dne, odpočívejte kdy chcete.

Čtěte také: Cvik, díky kterému docílíte vosího pasu: Tyto pohyby vás vrátí zpět do formy jako před 10 lety

Jaké benefity pro tělo cross trénink přináší?

Benefit 1: Ve svém hlavním sportu budete silnější

"Přidáním různých druhů tréninku nízké a vysoké intenzity do vaší cvičební rutiny, například běhu, vám pomůže zvýšit sílu, rychlost, vytrvalost, obratnost a rovnováhu, což se projevuje ve všech sportech a každodenním životě," říká Powell pro magazín.

Benefit 2: rozdrtí více kalorií

Cross trénink vede k tomu, že spálíte více kalorií než při běžném zažitém tempu: "Při křížovém tréninku s vysokou intenzitou dochází k významnému metabolickému spálení," říká Powell.

Benefit 3: Předejdete zraněním

Pokud trénujete například na maratón a nezařadíte do své rutiny i cross trénink, koledujete si o bolest hned při startu. Všechny ty hodiny, kdy se soustředíte na flexibilitu a ne na sílu, se mohou bolavé odrazit v podobě zranění Achillovy šlachy či frakturách ze stresu a jiných. Sportovci, kteří se soustřeďují jen na jeden druh sportu, měli podle výzkumu z roku 2017 z University of Wisconsin, o němž informoval magazín, o 85% vyšší šanci na zranění než ti, kteří dělali vícenásobné aktivity.

Nepřehlédněte: Zázračný nápoj jako vitamínová bomba: Obsahuje málo tuku a dvojnásobný protein, takže zhubnete rychleji

Benefit 4: Budete šťastnější

Je větší pravděpodobnost, že pokud děláte jednu a tutéž aktivitu stále dokola, časem z ní nebudete mít až takovou radost. Proto, pokud svůj hlavní druh cvičení sem tam doplníte nebo obměníte cross tréninkem, budete spokojenější, šťastnější.

Foto:
Profimedia
Zdroj:
MG

Související články

Diskuse k článku

comments powered by Disqus

Nejčtenější články

Obsah online magazínu feminity.cz je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření, či další zpřístupňování tohoto obsahu, nebo jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu zakázáno.

Kontakt

© Copyright 2021 Frogfoot s.r.o..