Talentovaná návrhářka, která stojí za zrodem nejstylovější Češky: Nestojíme o followery, klienti jsou důležitější

Hermine Khalaf Pogosyan před třemi lety založila značku, začala spolupracovat se známou herečkou a proměnila ji na jednu z nejstylovějších žen showbyznysu.

Zdroj: Profimedia
Zdroj: Profimedia

Krásná, talentovaná a profesionální.Kombinace, která se jen tak lehce nevidí. Hermine Khalaf Pogosyan působí jako návrhářka v podstatě už od střední školy. Vlastní značku HKP založila však před necelými třemi lety - v podstatě nedávno. A i za krátký čas se jí podařilo hned několik profesních úspěchů. Mezi jeden z těch největších patří i to, že do jejích rukou se pravidelně svěřuje herečka Sara Sandevo, která s Herminou a jejím manželem Marcelem spolupracuje skoro dva roky. A díky této spolupráci se z mladé herečky stala jedna z nejlépe oblečených hvězd domácí scény. Kdekoliv se Sara ukáže působí ťip-ťop. Hermine jí nabízí kompletní servis - modely i styling. Jelikož spolupráce těchto dvou talentovaných žen se osvědčila na červeném koberci, právě herečku si zvolila nakonec Hermine i za tvář své podzimní kolekce.

Lásku k tomu, co dělá, je vidět už na první pohled. Mnoho jejích modelů je jedinečných, duplikát byste hledaly jen velmi těžko. Preciznost, odbornost, profesionalita a kvalita jsou aspekty, na kterých stojí její značka. O jejích začátcích a vzniku jsme si popovídaly s exotickou designérkou osobně.

Mohlo by vás zajímat: Váza jako skvělý bytový doplněk: Oblíbený dekor rozzáří byt, myslete však na to, jaké květiny se k ní hodí

Bylo návrhářství vždy tvým plánem číslo jedna nebo si chtěla dělat něco jiného?

Rodiče mě vždy vedli ke studiu. A také k umění či sportu. Ať už šlo o tance, hry na piáno, tenis, malování, nebo později i šití. To samozřejmě v každém zanechá jakousi uměleckou stopu. Později, když jsem se rozhodla pro studium návrhářské střední školy, tak jsem přesně věděla, co chci dělat. Nepřemýšlela jsem nad "záložním plánem", kdyby to náhodou nevyšlo. A naštěstí, rodiče mě v tomto kariérním rozhodnutí plně podporovali, i kvůli tomu tom neměla ani pomyšlení na jinou profesi ...

Vzpomeneš si ještě pro koho si zhotovila první model? A kdy to vlastně bylo?

Vyloženě na zakázku? To bylo ve druhém ročníku pro mou kamarádku. Byly to šaty z fialového šifonu s podšívkou. Měly jsme téměř identickou postavu, tak jsem je zhotovila bez zkoušky. Dosud mám schované foto svého v podstatě prvního modelu a jsem na to nesmírně pyšná.

Nepřehlédněte: Nejpohodlnější deky, které tuto sezónu potřebujete: Útulnost a teplo je jejich druhým jménem

Vytvořit vlastní značku je v dnešní době nejen obtížné, ale i rizikové. Jak se rozběhla ta vaše? Co jí pomohlo nejvíce?

Rozhodnutí založit značku vlastně přišlo od mého manžela. Vždy jsem šila, ať už pro rodinu, nebo své přátele, či těm, kteří se o mně doslechli a věděli, že šiju ... A většinu věcí jsem dělala doma, když bylo velmi teplo, dokonce jsem si vytáhla stroj na balkon a šila tam. Nikdy jsem to sice nebrala natolik vážně, že bych se rozhodla pro vlastní značku. Těsně před jejím vznikem jsem dokonce pracovala jako lektorka šití v časopise Burda. Sama jsem nevěděla, jakou cestou bych se měla vydat. Manžel, který však pracuje celý život v marketingu a v development byznysu mi prostě řekl, že založil s.r.o .. Tak jsme si pronajali malý prostor kousek od našeho bytu v Praze a rozhodli se, že konečně vymyslíme nějaký koncept, jakým směrem se vlastně chceme ubírat. Doslova mi tehdy řekl, že se postará o to, aby se vše rozběhlo, pomůže vytvořit branding a až potom bude řešit své projekty ... No a jsou to už vlastně tři roky, dosud mám plnou tabuli "to do things "... Jeho pomoc byla v tomto směru nesmírně důležitá a klíčová, protože jasně vytyčil směr, jakým se značka Hermine Khalaf Pogosyan bude ubírat. Chtěl na mé práci demonstrovat hlavně to, jakým způsobem šiju. To, že nepředá zakázku s byť jen jedním křivým švem. V podstatě rozhodl, že budeme šít dámské kostýmy. Saka, kalhoty, kabáty ... Netrvalo dlouho a pomyslný koláč tvorby se rozrostl i na společenské šaty a ready-to- wear kolekce. Prostě jsme začali dělat to, co si žádá trh.

Mohlo by vás zajímat: I chladný interiér lze zútulnit: Svíčky se postarají o teplo domova a ještě mnohem více

Co můžeš označit za svůj dosavadní největší kariérní úspěch?

Nelze asi zcela správně vystihnout, co je vlastně největší úspěch, protože pro každého je jeho definice trochu jiná. Na začátku bylo ústřední myšlenkou více edukovat lidi v tom, co nosit, tím, že jim budeme vše ukazovat a vysvětlovat. Toho jsme dosáhli. Dovolím si říci, že většina našich klientů přesně ví, co od HKP očekávat a hlavně to, že se mohou na nás spolehnout. Produkce našeho oblečení je v mnoha způsobech limitovaná a tedy omezená. Pracujeme s oblečením. S nádhernými kousky, drahými látkami z blízkého východu, zářivými kameny od Swarovskeho ...

Nabídnout infuencerům, aby oblečení vynesly dokáže dnes asi každý. A není také velmi náročné lidi přesvědčovat o vaší značce, protože i tak většina řeší hlavně to, jak v dané věci bude vypadat. Na základě toho ale značka získává fanoušky, hodnotí se, roste ... Tuto cestu jsme si kategoricky zakázali. Nestojíme o followery. I přesto, že marketing na sociálních sítích je neodmyslitelnou součástí tohoto byznysu a nás, většina našich klientů k nám přichází postupně a na základě doporučení! A to je asi našim největším úspěchem. Že o nás klienti říkají, vyprávějí o nás svým známým. Nemluví jen o modelech, ale i o tvorbě samotné, o našem přístupu, dokonce se chlubí precizností našeho šití ... Sami přiznávají, že nebýt poctivosti, kterou vkládáme do každého modelu, řešili by jen povrchní záležitosti, jako zmíněný výsledný look. No za velký úspěch považuji osobně i to, že mohu pracovat se svým mužem a nemá to žádný vliv na náš vztah. Naopak, nedokážu si představit, že každý z nás by chodil do práce někam jinam, a potkávali bychom se jen doma. Je pravda, že to není asi pro každého, ale jsem za to maximálně vděčná. on i moje rodina jsou velkým úspěchem, který jsem sice neovlivnila. Je to dřina pro nás všechny a bez jejich pomoci bych to nezvládla.

Už za pár týdnů z tebe bude maminka. Myslíš si, že to nějak ovlivní tvou kariéru?

Myslím, že to nijak tvorbu HKP neovlivní. Nakopak, protože čekáme holčičku, tak se velmi těším, že budu moci pro ni šít oblečení. Neplánuji sice kolekci pro malé princezny, ale mám takovou zkušenost, že klientky často chtějí to, co u nás vidí. Tak uvidíme. Samozřejmě, taková událost, jakou je narození dítěte s sebou nese několik otazníků. V našem případě máme zcela jasno a protože mluvíme o rodinné značce, jsme na příchod malé připraveni. Bude s námi v ateliéru, kde už má svou samostatnou místnost, kde si může klidně hrát.

Stalo se ti někdy, že si klient vyžádal model na zakázku, ale nakonec ji nepřevzal?

Ano, bohužel, stalo. Vůbec jsem to nečekala a velmi mě to překvapilo. Šlo spíše o nedorozumění, když si jedna slečna už po několikáté něco objednala a zničehonic nám po převzetí modelu zavolala, že ona to už vlastně nepotřebuje a chce to vrátit. Jak jsem již zmiňovala, marketing a komunikaci má hlavně na starosti manžel, takže to řešil on, protože já to velmi prožívám a více mě to mrzí. Ale i takové situace něco naučí a ve výsledku jsme za ně rádi. Řídíme se tím, že správná firma se pozná i podle toho, jak dokáže řešit problémy, které se čas od času mohou vyskytnout. Chceme, aby vše od modelů, po služby bylo skutečně profesionální, tak občasné překážky nám pomáhají a jsme schopni z toho vytěžit maximum. Nabídneme nápravu, kompenzaci a i díky tomu si tvoříme vizitku perfektních služeb.

Podívejte se také: Tyto 4 znamení to mají v životě nejlepší: Toto jsou důvody, proč se jim v životě tak daří

Foto:
Profimedia, Archív Hermine K. Pogosyan
Zdroj:
fem

Související články

Diskuse k článku

comments powered by Disqus

Nejčtenější články

Obsah online magazínu feminity.cz je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření, či další zpřístupňování tohoto obsahu, nebo jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu zakázáno.

Kontakt

© Copyright 2019 Frogfoot s.r.o..