Budoucí maminky, pozor: Toto jsou nejdůležitější živiny, které je třeba v těhotenství znásobit a přijímat do těla

Vše, co sníte během těhotenství je hlavním zdrojem výživy i pro vaše miminko. Strava je skutečně v těhotenství klíčová. Těhotné ženy potřebují více určitých živin pro správný vývoj a růst dítěte. Kromě stravy je důležitý i pohyb a další věci, které oceníte.

Zdroj: Profimedia
Zdroj: Profimedia

Nejdůležitější živiny, které je třeba v těhotenství znásobit a přijímat do těla jsou tyto:

Kyselina listová

Známá jako folát a těhotné ženy si ji doplňují ve formě pilulek, ale získáte ho i z potravin. Hlavním zdrojem je vitamin B, který najdete v listové zelené zelenině, obilovinách, pečivu, těstovinách, fazolích, citrusových plodech.

Díky němu  předcházíte vrozeným poruchám mozku a míchy u dítěte. Ženám, které se snaží otěhotnět se doporučuje přijímat denně 400 mg kyseliny listové, těhotným ženám zvýšit příjem na 600 mg denně. Toto množství obsahuje i zmiňovaná jedna pilulka.

Mohlo by vás zajímat: Bylinkový nápoj na posílení imunity těla: Tradiční recept čínské medicíny vás postaví na nohy

Vápník

Důležitý pro vytváření kostí a zubů dítěte. Pokud těhotná žena nepřijme dostatečné množství vápníku ze stravy, dítě si bude brát zásobu z jejích kostí, což také není dobré. Vápník třeba doplňovat z mléčných výrobků, které jsou také obohaceny o vitamín D, dalšími zdroji jsou například losos, sardinky, kapusta a jiné. Těhotné ženy ve věku 19 let a více potřebují 1000 mg vápníku denně.

Železo

Těhotné ženy potřebují 27 mg železa denně, což je dvojnásobek množství, které potřebují ženy, které nejsou těhotné. Příliš malé množství železa během těhotenství může vést k anémii, únavě, zvýšenému riziku infekcí. Absorpci železa podporuje i vitamín C.

Bílkoviny

Příjem bílkovin je také velmi důležité v těhotenství zvýšit. Bílkoviny pomáhají budovat pro dítě důležité orgány, mozek, srdce. Bílkoviny získáte zejména z masa, drůbeže, ryb, sušených fazolí, hrachu, obilovin bohatých na železo, mléka, vajec, tofu, sýrů, ořechů a semínek. Dopřejte si i 3 nebo 4 porce mléčných výrobků denně. Jestli to bude sýr, jogurt, mléko, to už je na vás.

Čtěte také: Třídenní teplý detox pro váš žaludek: Toto spojení surovin je účinné, stačí mu přidat pár stupňů při vaření

V těhotenství je potřeba se hýbat

V těhotenství rozhodně platí, abyste nepřekračovaly limity. Ale zároveň je nutné se hýbat. Je to dobré pro vaše tělo, těhotenství, miminko a oceníte to možná i při samotném porodu. Navíc, pokud jste byla zvyklá, hýbat se i před těhotenstvím, není důvod s tím přestat, jen těhotenství přizpůsobit pohybovou aktivitu. Podle internetového portálu healthline.com je pro těhotné ženy přípustná a vhodná jóga, pilates, rychlejší chůze a plavání.

Nepřehlédněte: Potraviny s kyselinou listovou byste měly jíst pravidelně: Zařaďte je do svého jídelníčku již zítra

Jakou podporu ještě dopřát měnícímu se tělu?

Můžete si klidně dopřát těhotenskou, prenatální masáž, cvičení relaxačních technik, které vám pomůže zmírnit stres a úzkost, které můžete pociťovat během těhotenství. Například taková prenatální masáž vám může pomoci nejen zmírnit napětí, ale také bolesti těla a svalů. Nicméně stále platí, jestli je to strava, pohyb nebo masáže, vše byste měly konzultovat s lékařem, který zná nejlépe stav vašeho těhotenství a zda je něco pro vás vhodné nebo naopak ne.

Foto:
Profimedia
Zdroj:
MG

Diskuse k článku

comments powered by Disqus

Nejčtenější články

Obsah online magazínu feminity.cz je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření, či další zpřístupňování tohoto obsahu, nebo jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu zakázáno.

Kontakt

© Copyright 2019 Frogfoot s.r.o..