3 vitamíny, které chybí našemu organismu nejčastěji: Tento byste během zimy měly přijímat pravidelně

Samozřejmě, nejvíce vitamínů najdeme ve zdravých potravinách - v zelenině a ovoci. Ale nelze zapomínat i na to, že některé živiny je potřeba přijímat během tohoto období častěji a také jinak, než jen stravou.

Zdroj: Profimedia
Zdroj: Profimedia

Omega 3 kyseliny

Stále méně lidí konzumuje ryby a tím pádem chybí tělu jedna se základních věcí - omega 3 mastné kyseliny. Jde o zdravé tuky, které jsou velmi nezbytné pro správné fungování, resp. zdravé fungování organismu. Mezi ně pro tělo nejdůležitější Omega 3 mastné kyseliny patří EPA, DHA a ALA. A právě DHA má velmi klíčový význam pro správné fungování mozku. Pokud máte pocit, že vám chybí, případně nejíte potraviny bohaté na tyto složky, tak to zkuste pomocí tabletové formy.

Mohlo by vás zajímat: Zlepšete si své trávení: Do své ranní rutiny zahrňte některý z těchto 5 blahodárných čajů

Vitamín D

Tento vitamín se do těla dostává velmi těžko. Obzvláště během podzimního a zimního počasí. Příčinou je i vysoká ochrana před sluncem. Odborníci se shodují na tom, že lidem chybí "Déčko" hlavně kvůli krémům s 50 faktorem a více. Lidé se před  sluníčkem schovávají, případně až příliš chrání. No, tohle je trochu sporné s tvrzením dermatologů. Takže všeho moc  škodí platí i v tomto případě. Nevyhýbejte se sluníčku, ano, na ochranu třeba myslet, ale přes zimu to s 50 faktorem nemusíte přehánět. Nezapomínejte se každý den procházet, divili byste se, jak moc to pomůže organismu a právě během zimního období.

Nepřehlédněte: Nejčastější mýty o stárnutí: Když se naučíte je ignorovat, budete vést plnohodnotnější život

Antioxidanty

Důležitou pozornost antioxidantům by měli věnovat hlavně lidé s nezdravým způsobem života - kuřáci, případně ti, co si denně dopřávají skleničku vínka nebo piva. Nejde jen o to, že by měli změnit způsob života, ale pokud se neumí svých neřestí vzdát, měli by to vyvážit zdravějším životním stylem, stravováním a především potravinami bohatými na antioxidanty.

Přečtěte si: Máte dostatek slunečního vitamínu D? Toto je 7 efektivních způsobů, jak si udržovat jeho správnou hladinu

Foto:
Profimedia
Zdroj:
fem

Související články

Diskuse k článku

comments powered by Disqus

Nejčtenější články

Obsah online magazínu feminity.cz je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření, či další zpřístupňování tohoto obsahu, nebo jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu zakázáno.

Kontakt

© Copyright 2021 Frogfoot s.r.o..