Jak se zbavit přebytečného tuku na lýtkách? Díky těmto cvikům dosáhnete štíhlejších nohou

Profesionální trenér Michael Achberger vás dnes nasměruje na správnou cestu, díky které se vám podaří dosáhnout štíhlejších lýtek. Pokuste se alespoň o tyto změny a výsledek bude zaručen!

Zdroj: Profimedia
Zdroj: Profimedia

Lýtka jsou partie, které stavíme na odiv po významnou část roku, proto je nad slunce jasnější, že chceme, aby působily pevným a estetickým dojmem. Jak se můžeme zbavit přebytečného tuku a získat vysportované lýtka?

Čtěte také: Ženy se v jídle až příliš omezují, tvrdí fitness trenér: Chybí jim tyto proteiny, které by jim pomohly s nadváhou

Hubnutí tuku na lýtkách pomocí aerobních cvičení

Pro spalování tuku musíme zvolit adekvátní aktivitu, a to aerobní činnost, která je pro spalování tukových zásob úplně ideální. Mnoho lidí se domnívá, že čím intenzivnější dřině se oddají, tím více zhubnou - to je však zásadní omyl a nepochopení.

Cvičení, při kterém se maká, až div nevypustíte duši, má totiž naopak na spalování tuku jen velmi malý účinek. Takové formě činnosti se říká anaerobní - je to spíše krátkodobá (nebo intervalová) aktivita prováděna velmi vysokou intenzitou. Typickým příkladem je sprint, ale i silové sporty, posilování či většina bojových sportů. Při těchto sportech zaznamenáte významný nárůst svalové hmoty, zvýšení síly a anaerobní kondice, ale spalování tuků je minimální, protože tělo potřebuje rychlou energii, tu si bere ze sacharidů.

Aerobní činnost je naopak dlouhodobá, ale s relativně nízkou intenzitou. Nedochází při ní obvykle k nárůstu svalové hmoty (někdy naopak k jejímu úbytku), ale k jejímu zpevňování a zvyšuje se svalová vytrvalost, rovněž dochází samozřejmě ke zvyšování aerobní kondice, kapacity plic a aerobní cvičení má příznivý vliv na srdce. Pokud chcete vidět rozdíl v praxi, stačí porovnat těla olympijských sprinterů s běžci na dlouhou trať (v extrému s maratonci).

Běh samozřejmě není jediná aerobní činnost. Zvolit můžete také jízdu na kole či bruslích -nebo rotopedu, pásu, veslovacím trenažéru či lehké posilování složené z komplexních cviků (cviky na více svalových partií). Pokud chodíte do posilovny, spalování tuku podpoříte, pokud aerobní činnost (např. rotoped) zařadíte na začátek, tak i na konec tréninku.

U aerobní činnosti není důležité, zda při ní dochází přímo k významnému zapojení svalů lýtek. Tuk se z těla spaluje rovnoměrně, a proto k hubnutí lýtek dochází například i při veslování na trenažéru, kde se tyto svaly angažují minimálně.

Cviky na posílení lýtek

O tom, jak spálit tuk, jsme si už řekli. Jistě ale nechcete pouze vyhublá lýtka. Pomocí posilovacích cviků jim proto dáme patřičnou formu. Pokud jste v posilovně, můžete využít speciální stroje. Existují v zásadě dva druhy a oba jsou určeny k provádění výpony se zátěží. U prvního stroje sedíte, zátěž nesou stehna, a provádíte výpony na špičkách. U druhého stroje převádíte výpony ve stoje a zátěž nesou ramena. Naložte si pouze takovou zátěž, abyste byly schopni uskutečnit 15-20 výpony ve 2-3 sériích.

Nepřehlédněte: Nízkokalorický pomocník na hubnutí: Díky vláknině půjdou kila dolů a budete se cítit ve svém těle jako bohyně

Pokud nejsou k dispozici stroje, můžete výpony provádět s velkou činkou na ramenou nebo s jednoručními činkami. Pokud nemáte k dispozici ani činky, můžete cvik ztížit prováděním na jedné noze (je vhodné mít se čeho přidržovat) nebo například na okraji schodu, kde je možné hloubější napnutí a cvik se stává obtížnějším. Velmi také záleží na postavení nohou při výpony. Pokud směřují špičky více k sobě, jsou zatěžovány vnější strany lýtkových svalů, pokud směřují od sebe, zabírá více strana vnitřní. Při výponech vsedě je významněji zatížen sval soleus odpovědný za mohutnost partie. Vestoje se zapojuje převážně pouze vnější lýtkový sval, který určuje lýtku tvar. Ideálním řešením je různé postavení a varianty cviků kombinovat, aby docházelo k rovnoměrnému rozvoji. Různorodost rozložení zátěže také mnohem více stimuluje vývoj svalů, než ustrnutí na jednom cviku a jediném způsobu realizace.

Foto:
Profimedia
Zdroj:
Michael Achberger

Související články

Diskuse k článku

comments powered by Disqus

Nejčtenější články

Obsah online magazínu feminity.cz je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření, či další zpřístupňování tohoto obsahu, nebo jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu zakázáno.

Kontakt

© Copyright 2019 Frogfoot s.r.o..