Přidejte do snídaně tyto dvě zdravé suroviny: Jsou bohaté na omega 3 mastné kyseliny a snižují hladinu cholesterolu

Vyzkoušejte chvíli žít zdravý životní styl a vězte, že už nikdy nebudete chtít žít jinak. Snídaně tvoří základ dne a také z toho důvodu byste měly do sebe dostat ty nejhodnotnější zdroje!

Zdroj: Profimedia
Zdroj: Profimedia

Současná doba nabízí řadu diet a jídelníčků, které na každého platí jinak a každému vyhovuje něco jiného. Přesto si myslíme, že snídaně tvoří základ dne a od toho, co dáme svému tělu po probuzení, závisí i kvalita našeho dne, energie a celkově nálada či schopnost snášet stresové situace.

Přečtěte si také: Detoxikační koupel proti nachlazení a horečce: Pokud přidáte ještě tento zázrak, podpoříte více pocení

Avokádo má protizánětlivé účinky

Téměř 80% kalorií tvoří v avokádu tuky. Kyselina olejová, která vzniká, je známá svými protizánětlivými účinky. Obsahuje tedy zdravé tuky, vlákninu, a naopak, neobsahuje cholesterol ani sodík. Disponuje také 20% denní dávky kyseliny listové, která je zvláště pro ženy důležitá. Co se týče draslíku, toho obsahuje více než například banány. Kromě účinků na naše zdraví má avokádo blahodárné účinky na naše duševní zdraví. Díky speciálnímu sacharidu dochází ke snižování hladiny cukru v krvi. Nervové a mozkové buňky potřebují rovněž energii na to, abychom se cítily plné energie, optimismu a pozitivní energie. V neposlední řadě snižuje cholesterol a to díky zásluze vlákniny, kterou obsahuje. Avokádo má také pozitivní vliv na naše trávení, a to díky zmíněné vláknině. Nižší riziko vzniku nemocí dosáhnete, když ho zařadíte do jídelníčku pravidelně.

Losos jako bohatý zdroj omega 3 a omega 6 mastných kyselin

Vysoký obsah esenciálních mastných kyselin potlačuje zánětlivé procesy v těle a jejich konzumace je tak vhodnou prevencí vůči oslabení organismu. Pokud se čerstvý losos objeví ve vašem snídaňovém menu častěji, přispíváte tak k prevenci a ochraně srdce a cév. Losos je skvělým zdrojem bílkovin a odborníci ho doporučují jíst alespoň dvakrát týdně. Má vysoký obsah vitamínu B a draslíku. Tím, že draslík chrání naše tělo od zbytečného zadržování vody v těle, snižuje zároveň hladinu krevního tlaku. Je také výborným pomocníkem při hubnutí a pokud se neumíte rozhodnout mezi tím z chovu nebo divokým, doporučujeme sáhnout po tom z chovu. Má více tuků, je mnohem bohatší na minerály a stejně tak na esenciální mastné kyseliny.

Nepřehlédněte: Takto se mění vaše tvář, když dlouhodobě pijete alkohol a přijímáte cukr, i v malých množstvích

Tipy na snídani s využitím těchto dvou superpotravin

Zmíněné dvě superpotraviny si můžete připravovat na snídani v různých obměnách. Dvakrát týdně je ideální pro vytvoření si pravidelného návyku zdravého stravování, zejména snídaně:

Vyzkoušet můžete například volské oko, avokádo na tenké plátky (musí být dostatečně máslové) a plátky čerstvého lososa. Vajíčko můžete obměnit i za chutná míchaná vejce.

Nebo si přichystejte žitný chléb s avokádovou pomazánkou navlhčenou limetkovou šťávou a na vrchu s plátky lososa. Připravit si také můžete zdravou obloženou mísu: nakrájejte avokádo na kousky, plátky lososu doplňte ředkví, listy baby špenátu bohatého na železo, podušenými žampiony a vajíčkem nebo čímkoliv, co se vám hodí.

Foto:
Profimedia
Zdroj:
fem

Související články

Diskuse k článku

comments powered by Disqus

Nejčtenější články

Obsah online magazínu feminity.cz je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření, či další zpřístupňování tohoto obsahu, nebo jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu zakázáno.

Kontakt

© Copyright 2020 Frogfoot s.r.o..