Udržitelnost módy je hlavním poselstvím: Originální concept store, který milují Daniela Peštová i Tereza Maxová

Přijít na módní trh s něčím originálním je v dnešní době těžké, ale ne nemožné. Své o tom ví i zakladatelka concept storu Symbols Prague Milena Zhuravlova.

Zdroj: Profimedia
Zdroj: Profimedia

Přední česká stylistka Milena Zhuravlova dostala před pár lety skutečně originální nápad - přinést neokoukané módní značky na domácí scénu. V portfoliu Symbols Prague najdete značky jako Ruslan Baginskiy, March 11 či Kalmanovich. Všechny mají společné i to, že je milují i světové, ale i domácí topmodelky či celebrity a nenajdete je v rámci Česka a Slovenska nikde jinde. Jak lze ale s něčím podobným uspět za poměrně krátký čas? Exkluzivně pro Feminity to prozradila zakladatelka Symbols Prague.

Na základě čeho si vybíráš značky, které chceš nabízet?

Je to docela intuitivní proces. Snažím se vybírat ty, které bych sama chtěla nosit, a které podporují mou filozofii a filozofii Symbols. Většinou je objevuji během svých cest po světě nebo na Instagramu. Baví mě zachovávat starodávné řemesla a jejich povědomí v dnešním moderním světě.

Přečtěte si: Snažila jsem se žít podle představy o tom, jak by měl můj život vypadat: Nakonec jsem si uvědomila, že vlastně nežiji

Co všechno obnáší spolupráce s těmito značkami. Jak dlouhý je ten proces od oslovení až po uvedení na tvůj web?

To je ovlivněno "velikostí" značky. Některé mají stanoveny konkrétní podmínky pro všechny, jiné uvítají osobitý přístup. Totéž platí i pro čas, někdo je zcela flexibilní, jiní mají navázanou spolupráci s agenturami a showroomy, které mají také stanovené podmínky. Během Fashion Weeků navštívím showroomy, pak mám pár týdnů na doladění objednávky a cca za pět měsíců, začátkem další sezóny, mám zboží.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa SYMBOLS (@symbols_prague),

 

V době, kdy dnes e-shopy válcují módní svět, není jednoduché udržet si přízeň klientek. Jakým způsobem a čím se snažíš vynikat nad konkurencí?

Myslím, že hlavní výhodou Symbols je nabídka značek z celého světa, které nikde jinde na jednom místě nenajdete. A samozřejmě základem je produkt, kterému musím věřit. V neposlední řadě velký vliv na úspěch má i Instagram a podpora klientek, vlivných žen, které k mému štěstí Symbols milují.

V čem spočívá podle tebe tajemství úspěšného e-shopu?

Pokud nemáte neomezený budget, tak konkurovat stránkám jako Net-a-porter.com či Mytheresa.com není reálné. Proto si myslím, že vždy byste si měli najít svou platformu a držet se smysluplné filozofie.

Mohlo by vás zajímat: Kde najít au pair na hlídání dětí a jak si nastavit čas vedle práce, abyste nebyla „špatná“ matka?

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa SYMBOLS (@symbols_prague),

 

Práce stylistky se asi dost liší od vedení a prodeje věcí. Co tě dosud nejvíce překvapilo na tomto "byznysu"? Co si nečekala, že budeš muset dělat...?

Než jsem začala pracovat jako stylistka, vystudovala jsem Vysokou školu ekonomiky v Praze s oborem mezinárodní obchod. Dalo mi to určitý základ pro vlastní podnikání, ale je mnoho věcí, které jsem se učila za pochodu. Stále mě překvapuje, proč některé značky nemají mezi českou klientelou úspěch. Například jsem byla přesvědčena o tom, že gruzínská značka Tata Naka ohromí Prahu, ale zatím to vypadá tak, že kolekci budu muset unosit sama...

Jaká je tvá osobní filozofie, resp. filozofie Symbols?

Mám ráda "Mindful slow fashion" a to je filozofie Symbols od jeho založení. Dnes se každá značka snaží prosadit udržitelnost do svého marketingu. U některých mi to však přijde komické, ale alespoň se o tom mluví a lidé si to tak začínají uvědomovat. Vybírám jen věci z přírodních materiálů, mnoho z nich jsou dělány ručně řemeslníky z různých koutů světa. Nejsou to teatrální modely, zdůrazňují ženskost a přirozenost. Samozřejmě, následuji i trendy, ale davová psychóza kolem trendy značek mě docela odrazuje. Baví mě nabízet módu za rozumné peníze, v které můžete vypadat jedinečně a sofistikovaně.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa SYMBOLS (@symbols_prague),

 

Jaká by měla být klientka Symbols?

Na toto nemám jednoznačnou odpověď. Moje nejoblíbenější klientky jsou mé kamarádky. Milují cestování, přírodu, ženskost, volnost, respektují své kořeny. Každá je jiná. Jsou to moderní ženy, matky, podnikatelky, umělkyně, které věří v udržitelnost módy.

Máš nějaké odvážnější plány do budoucna?

Na další rok mám docela velký plán - kamennou prodejnu v Praze a rozšíření konceptu. Nyní se celoročně soustředím spíš na "resortwear", ale spolu s kamarádkami chceme posunout nabídku dále a nabídnout koncept Symbols 24/7, kde bude k dispozici vše od plavek po párty šaty.

Nepřehlédněte: Toho, co kdysi Cindy Crawford odmítala a na čem vybudovala svou slávu, se dnešní ženy vzdávají a dělají chybu

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa SYMBOLS (@symbols_prague),

 

Foto:
Profimedia
Zdroj:
fem

Související články

Diskuse k článku

comments powered by Disqus

Nejčtenější články

Obsah online magazínu feminity.cz je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření, či další zpřístupňování tohoto obsahu, nebo jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu zakázáno.

Kontakt

© Copyright 2021 Frogfoot s.r.o..