Kolik let si dokážeme ubrat cvičením a vypadat mladší? Někteří odborníci se shodují, že to může být až 10 let

Kolik let si dokážeme cvičením ubrat a získat tak opěvovaný "kult mládí" pro sebe? Fitness trenér Michael Achberger zná odpověď.

Zdroj: Profimedia
Zdroj: Profimedia

Dokáže vás pravidelné cvičení udělat mladšími? Odpověď všech odborníků zdraví zní ano. Co všechno dělá cvičení s naším tělem? Zpevňuje ho, podporuje zdravý a zářivý vzhled pokožky, zpevní kosti a je to prevence proti depresím. Někteří odborníci tvrdí, že lidé, kteří pravidelně cvičí, by mohli žít až o 10 let déle. Kromě toho pravidelné cvičení snižuje riziko vzniku cukrovky, rakoviny či infarktu. Nyní se však zaměříme na oblast omlazení.

Čtěte: Cviky, které vypracují spodní část bříška: Pneumatika na něm bude mizet, důležitá je tato partie

CVIČENÍ POMŮŽE KREVNÍMU OBĚHU

Co se stane, když se budeme zabývat joggingem či aerobikem? Krevní cévy v našem těle budou reagovat na vyšší tlak tím, že se rozšíří a mohou přijímat více okysličené krve. Pracující svaly nyní nabízejí maximální využití. Srdeční sval, který musí pracovat efektivně a účinně, optimalizuje krevní oběh. Dobrý krevní oběh pomáhá udržovat normální krevní tlak a podpoří činnost plic. Kromě joggingu a aerobiku je vhodná i jízda na kole, tanec, plavání nebo jóga.

CVIČENÍ UDRŽUJE ve skvělém stavu NÁŠ MOZEK

Jakmile začneme cvičit, mozek začne reagovat na zvýšený průtok krve, který pomáhá udržovat buňky zdravé. Jeden test provedený univerzitou v Minnesotě ukázal, že lidé, kteří pravidelně sportovali, zaznamenaly lepší výsledky v mentálních testech. Podporovat mozkové buňky je také skvělá prevence proti vzniku Alzheimerovy a Parkinsonovy nemoci a dalších neurodegenerativních obtíží.

Pravidelné cvičení zvyšuje velikost hippokampu, což je oblast mozku, která je zodpovědná za učení a paměť. Kromě toho všechny druhy cvičení podporují zdravé mozkové buňky, stejně tak jako růst nových krevních cév v mozku.

CVIČENÍ POMŮŽE zářivé pokožce

Většina lidí si spojuje zářivou pokožku pouze s kosmetickou péčí. Ne každý si však uvědomuje, že během cvičení se zlepšuje cirkulace a pokožka tak získává více živin i kyslíku. Svaly jsou zpevněny a dochází i k regeneraci kolagenu, který udržuje pokožku pevnou, pružnou a hladkou. Některé studie poukazují na to, že cvičení může také snížit výskyt akné. Kromě toho se během cvičení uvolňují látky, které pomáhají zpomalovat procesy stárnutí kůže.

CVIČENÍ POMŮŽE pevnosti kostí

Nikdo z nás netouží po křehkých a lámavých kostech. Pevné kosti jsou nejlepší způsob, jak předcházet zlomeninám. Mezi ideálně druhy pohybu, které pomáhají udržet naše kosti pevné, patří chůze, pěší turistika, posilování, jogging, chůze po schodech, tanec a tenis.

CVIČENÍ POMÁHÁ PŘEDCHÁZET depresím

Pokud cvičíte, uvolňují se v těle endorfiny, jako je serotonin či dopamin, které podporují dobrou náladu. Cvičení způsobuje, že se cítíte lépe a pomáhá snižovat syndrom deprese.

CVIČENÍ ZLEPŠUJE držení těla

Jak stárneme, ztrácíme svalovou hmotu a snižuje se nám hustota kostí. To vše ovlivňuje i naše postavení. Pomocí svalového tréninku si můžeme budovat svaly a pevné kosti. Pokud se zaměříme na páteř, podpoříme její vzpřímenou pozici a správné držení celého těla.

CVIČENÍ POMŮŽE NAŠEMU METABOLISMU

Během procesu stárnutí dochází i ke zpomalování metabolických procesů. Díky tomu je pro nás obtížnější předcházet tvorbě tukových vrstev v některých partiích našeho těla. Chcete-li zvýšit počet spalovaných kalorií a podpořit hubnutí, začněte pravidelně cvičit.

CVIČENÍ ZLEPŠUJE NAŠI flexibilitu

Strečink pomocí Pilates nebo jógy udržuje naše tělo flexibilní a pohyblivé. Natahovací cviky podpoří pohyblivost a tvárnost svalů. Předchází ztuhnutí a nepohyblivosti kloubů. Tím, že zvyšujeme svou flexibilitu, snižujeme riziko vzniku poranění kloubů a svalů, díky čemuž si zvyšujeme šanci na delší a zdravější život.

Mohlo by vás zajímat: VIDEO: Testovaly jsme stylový kočárek na běhání Bugaboo Runner: Skvělý tip pro všechny moderní aktivní maminky!

Mladí i hlavou

Pravidelné tělesné cvičení umožní snížit kognitivní poruchy v pokročilém věku a "omladit" mozek. K tomuto závěru dospěli vědci z Duke University (USA). Článek byl uveřejněn v časopise Neurology.

Tým vědců učinil pokus za účasti 160 dobrovolníků ve věku nad 55 let. Všichni účastníci experimentu měli problémy s koncentrací pozornosti, paměti, přijetím rozhodnutí, vedli obyčejný život, ale nikdo netrpěl demencí. Pacienty rozdělili na 4 skupiny. Půl roku se první skupina věnovala třikrát týdne aerobiku, druhá se stravovala podle diety DASH, kterou obvykle nařizují při hypertenzi, třetí měla první a druhé a čtvrtá byla kontrolní.

Značné zlepšení výkonných funkcí mozku bylo zpozorováno v první skupině a také u účastníků, kteří spojovali aerobik a dietu. V kontrolní skupině bylo zaregistrováno postupující zhoršení mozkové činnosti.

Dobrovolníci také podstoupili test, který měl odhadnout míru kognitivních schopností. Po experimentu se ukazatele značně zlepšily a průměrný "věk" mozku se zvýšil. Podle jednoho z autorů, Jamese Alana Blumenthala, odpovídaly ukazatele pacientů před průzkumem 93 rokům, což značně překračovalo chronologický věk účastníků. Po průzkumu činil tento ukazatel 84 let.

Výsledky jsou slibné. Jen za 6 měsíců pravidelného tělesného cvičení dokáží lidé bez demence, ale s kognitivními poruchami zlepšit schopnost plánování a plnit jisté kognitivní úlohy.

Foto:
Profimedia
Zdroj:
MA

Diskuse k článku

comments powered by Disqus

Nejčtenější články

Obsah online magazínu feminity.cz je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření, či další zpřístupňování tohoto obsahu, nebo jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu zakázáno.

Kontakt

© Copyright 2020 Frogfoot s.r.o..