Správnými snídaněmi k hubnutí: Jaké si dopřát, abyste měli dostatek energie, živin a byli zasyceni?

Také patříte k lidem, kteří začínají pracovní den několika šálky kávy namísto snídaně? Potom je potřeba připomenout slova našich maminek, že snídaně je nejdůležitější jídlo dne. Zde je pár tipů!

Zdroj: Profimedia
Zdroj: Profimedia

Větší porci jídla si dopřejte v první polovině dne

Podle oslovené odbornice na výživu pro magazín Womenshealth, Amandy Baker, to skutečně ty naše mámy nemyslely zle, když nám zdůraznily, abychom nevynechávaly snídani. Proč? Protože je vždy lepší dopřát si větší kalorický příjem, resp. větší porci jídla bohatou a pestrou na živiny v první polovině dne než večer nebo pozdě v noci, jak to mnozí z nás zvyknou praktikovat. Přeskakování snídaně zvyšuje naši šanci, že si dopřejeme brzkou a nezdravou svačinu. Pokud se nasnídáme, připravíme metabolismus, dáme tělu větší čas na spálení přebytečných kalorií než v jinou denní nebo noční hodinu.

Nezáleží jen na objemu, ale i poměru živin

No samozřejmě, že nezáleží jen na tom, abyste měli větší porci snídaně, ale i na tom, z čeho přesně se ty vaše snídaně skládají. Snídaně musí být vyvážené, mít dostatek všech základních živin: "Aby byly snídaně zdravé, musí být vyvážené bílkovinami, tuky a vlákninou," přikyvuje odbornice Baker pro zmíněný magazín.

Mohlo by vás zajímat: 10 superjídel, díky kterým vás bude stárnutí obcházet: Kromě přirozeného mládí získáte i tyto benefity

Pro inspiraci zde je několik jídel, které si můžete s klidným svědomím dopřát na snídaně:

Uzený losos s celozrnným chlebem

Losos obsahuje zdravé omega-3-mastné kyseliny. Doplňte o červenou cibuli, která má vysoký obsah vitamínu C a vitamínů B. K tomu celozrnný chléb a dostanete do těla správný poměr živin.

Řecký jogurt s chia semínky a čokoládou

Řecký jogurt je bohatý na bílkoviny a kvalitní čokoláda s vysokým obsahem kakaa je skvělý zdroj tuku a cukrů. Chia semínka jsou zase výborné na trávení jako zdroj vlákniny.

Čtěte také: 4 zlozvyky, kvůli kterým stárneme rychleji: dopouštíte se jejich nevědomě i vy?

Ovesná palačinka s borůvkovým jogurtem

Tuto palačinku si upečete, pokud smícháte ovesné vločky bohaté na vlákninu s řeckým jogurtem bohatým na bílkoviny a borůvkami, které jsou zdrojem antioxidantů. Vše rozmixujete a hodíte na pánev. Pár borůvek si dejte stranou a snězte s palačinkami.

Pečené sladké brambory

Brambory na snídani? Věřte či ne, ale ano. I toto je ta správná volba. Sladké brambory si můžete předpřipravit večer a ráno je jen přihřejete, rozkrojíte a naplníte banánem, máslem, chia semínky. Skutečně lahodné a výživné, vyzkoušejte.

Kozí sýr Quiche se špenátem a sladkým bramborem

Kozí sýr quiche je skvělým zdrojem bílkovin a vlákniny. Jedna porce (28g) tohoto kozího sýra obsahuje množství bílkovin, zdravých tuků, železa, vápníku, vitamínu A a zejména málo kalorií. Ke sladkým bramborám, který si můžete dochutit možná trochu i okořenit, je to další skvělá snídaňová kombinace.

Špenátovo-bobulové smoothie

Pokud si rádi dopřejete stále populární smoothie a upřednostňujete tekuté snídaně, vsaďte na tento recept. Špenát, bobule a řecký jogurt spolu smícháte, můžete dochutit medem či jiným zdravějším sladidlem nebo i ničím a máte vitamínovou bombu plnou vlákniny a bílkovin.

Celozrnný toast s arašídovým máslem

Kvalitní celozrnný toast, který dodá tělu vlákninu a k tomu arašídové máslo plné zdravých tuků. To je kombinace potravin vhodná k snídani. Můžete ji obohatit o sladké ovoce, například o banán, se kterým budou tyto snídani ještě chutnější.

Nepřehlédněte: 5 zázračných potravin pro mladší vzhled: Obsahují v sobě živiny nezbytné pro tvorbu kolagenu

Vajíčková omeleta se zeleninou

To by bylo, kdybychom nezmínili i vejce. Nejenže do těla dostanete zdravé tuky a díky zelenině potřebnou vlákninu, ještě jste i pořádně zasyceni na několik hodin.

Tak, co říkáte? Vyzkoušíte?

Ano
1
Ne
0
Hlasovalo: 1

Foto:
Profimedia
Zdroj:
MG

Související články

Diskuse k článku

comments powered by Disqus

Nejčtenější články

Obsah online magazínu feminity.cz je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření, či další zpřístupňování tohoto obsahu, nebo jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu zakázáno.

Kontakt

© Copyright 2021 Frogfoot s.r.o..