Jojo efekt vám brání z dlouhodobého hlediska při hubnutí: Kvůli tomuto vzniká a takto se ho zbavíte navždy

Ano, i při dietě se dá jojo efektu vyhnout. Viz rady od profesionálů, jak na to. Víte, čemu je třeba se vyvarovat, abyste nenabraly nežádoucí kila a udržely si ideální váhu?

Zdroj: Profimedia
Zdroj: Profimedia

I vy už léta roky zápasíte s nějakými kily navíc a nedokážete se jich zbavit? Začnete držet dietu, dostanete se na svou vysněnou váhu a za pár měsíců nejenže opět přiberete, ale ručička na váze ukazuje o něco víc? Pokud vám je tento scénář povědomý, je načase jej změnit. Jojo efekt se totiž nemusí dostavit vždy, jen je třeba vědět jak na to. A držet se určitých pravidel.

Mohlo by vás zajímat: Odříkání a hladovění je cesta do pekla: Osvojte si tyto tři triky a zhubnete během 4 týdnů 6 kilo

Tohle způsobuje jojo efekt

Za jojo efekt považujeme stav, kdy příliš rychle zhubneme, ale rychle i přibereme zpět. A samozřejmě jako bonus k tomu, máme vždy nějaké to kilo navíc. "Tento stav nastává tehdy, když rapidně snížíte příjem kalorií, na které bylo vaše tělo dosud zvyklé a zhubnete tak v extrémně krátkém časovém úseku. Základem takto nastaveného režimu je nejčastěji hladovka, nebo drastické omezení přijímaných živin. Člověk si neuvědomí, že v této fázi, ztrácí nejprve vodu a svalovou hmotu, ale tuky stále zůstávají," vysvětluje fitness trenér Roman Kubovčák.

Toto omezování je však z dlouhodobého hlediska pro tělo neúnosné. Jednou totiž přijde moment, kdy si váš organismus řekne o to, co mu chybí a vy s tím nic nedokážete udělat. Dokonce, i když po extrémní hladovce, nebo dietě sáhnete po výlučně zdravé stravě, naberete. Tělo má totiž paměťovou stopu. A věci, které jste mu odpíraly, si tak či onak doplní.

Nepřehlédněte: Tato superpotravina zahání hlad a zrychluje trávení: Pokud si ji dopřejete každý den během měsíce, dokážete shodit 5 kilo

Zapomeňte na redukční diety a držte se těchto zásad

  • Hubněte pomalu
  • Buďte trpělivé
  • Zdravé jídlo, učte své tělo přijímat postupně (pokud jste to dosud nedělaly, je potřeba mít trpělivost)
  • Zavádějte do stravovacího plánu nová jídla, chutě a vůně
  • Zapomeňte na negativní emoce a psychické výkyvy nálad

"Mnohokrát je psychické vypětí, stres a nervozita odpovědná za to, že si volíte spíše těžší kalorická jídla. Snažte se proto zůstat v pohodě, netrápit se maličkostmi, dívat se na věci s nadhledem a uvidíte, že i vaše chutě se upraví. Chce to všechno sebekázeň, čas, energii a pevnou vůli. A věřte, že se vám to mnohonásobně vrátí," dodává Roman.

Foto:
Profimedia
Zdroj:
NM

Související články

Diskuse k článku

comments powered by Disqus

Nejčtenější články

Obsah online magazínu feminity.cz je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření, či další zpřístupňování tohoto obsahu, nebo jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu zakázáno.

Kontakt

© Copyright 2020 Frogfoot s.r.o..