Dělejte denně pět minut tyto cviky: Uvolní vám krční páteř a už po týdnu spatříte rozdíl

Probudili jste se s bolestí krční páteře a nejmenší pohyb je pro vás utrpením? Ztuhlá krční páteř dokáže pořádně potrápit. Michael Achberger má pro vás pár tipů, které vám od bolesti pomohou.

Zdroj: Profimedia
Zdroj: Profimedia

Jak k ztuhnutí krku dochází?

K ztuhnutí krku dochází při zkrácení krčních svalů a blokaci obratlů. Následkem toho dochází k omezení hybnosti a silným bolestem, které doprovází jakýkoliv pohyb. Bolest, která často vystřeluje až do ramen, vás nutí držet hlavu v nepřirozené poloze, což vede k dalšímu zhoršení problému. I běžné úkony, jako je oblékání a čištění zubů se tak mohou přeměnit na peklo.

Přečtěte si: Silnější jádro postavy díky tomuto pohybu: Je účinnější než oblíbený plank a vyrýsuje nejen břicho

Hledejte příčinu

Pokud se vám problémy s krční páteří neustále vracejí, měli byste pátrat po příčině a tu co nejdříve začít řešit. Jedině tak můžete tento těžký boj vyhrát. Hlavními důvody ztuhlé krční páteře bývají:

  • Špatné držení těla
  • Přetěžování ramen a zad
  • Dlouhodobý stres
  • Úrazy
  • Virové infekce
  • Sezení v průvanu

Cviky na uvolnění krční páteře

  • Otáčení hlavy

Pomalu otáčejte hlavou ze strany na stranu. S výdechem otáčejte hlavou doleva, s nádechem ji vraťte doprostřed a s dalším výdechem zamiřte doprava. Cvičení opakujte po dobu cca 5 minut.

  • Záklon a předklon

S nádechem opatrně zakloňte hlavu co nejvíce dozadu a s výdechem ji naopak hluboko předkloňte. Pohyby několikrát opakujte.

  • Otáčení při rozpažení

Ruce rozpažte a natáhněte všechny prsty. Palec jedné ruky otočte nahoru, palec druhé ruky zase dolů. Nyní pomalu otáčejte hlavu směrem k ruce, jejíž palec ukazuje dolů. Potom hlavu otáčejte na opačnou stranu a zároveň protáčejte i dlaně tak, aby váš pohled směřoval vždy k ruce s palcem dolů.

  • Vytahování

Lehněte si na záda na pevnou podložku. Hlavu mějte pohodlně položenou. Ramena tlačte směrem k nohám. Hlavu se snažte vytahovat směrem nahoru z páteře a zároveň ji tlačit k podložce.

TIP: Jakékoliv cvičení provádějte jen krátce a krční páteř nepřetěžujte, abyste potíže nezhoršily.

5 tipů, jak na ztuhlou krční páteř

1. Teplo

Velkým pomocníkem při zatuhnutí šíje je teplo. Krk zabalte do šálu nebo šátku. Večer si dejte teplou koupel, který vás příjemně uvolní. Do vody můžete přidat pár kapek eukalyptového oleje s terapeutickými účinky. Skvělé jsou také prohřívací masti s obsahem esenciálních olejů z heřmánku, fenyklu, rozmarýnu, meduňky, zázvoru, levandule, koření nebo skořice. Další možností je infračervená lampa, kterou můžete krk nahřívat několikrát denně vždy po dobu 10-15 minut.

2. Masáž

Poproste partnera nebo někoho z rodiny o krátkou a jemnou masáž. Šíji jde masírovat v sedě, vleže na břiše i na zádech a také na boku. Důležité je, jaká poloha je pro vás nejpříjemnější a dokážete se v ní zcela uvolnit. Před masáží krk zahřejte teplým ručníkem a na pomoc si vezměte masážní olej.

3. Jezte zahřívací potraviny

Krční páteř můžete příjemně uvolnit nejen zvenčí pomocí masáží a různých cviků, ale i zevnitř. Nejlépe vám s tím pomohou bylinné čaje, teplé polévky a kořeněná jídla s obsahem kurkumy, pepře, chilli, skořice, zázvoru a kardamomu.

4. Vhodná matrace

Úplným základem a zároveň účinnou prevencí ztuhlé krční páteře je správně zvolená matrace. K nejdůležitějším aspektům při výběru patří její tvrdost. Ta se odvíjí od vaší váhy a polohy během spánku. Těžší lidé by obecně měli sahat po tvrdší matraci, lidé s nižší váhou si mohou dovolit matraci měkčí. Pokud spíte rádi na boku, měli byste volit matraci měkčí. V případě, že největší část noci strávíte na zádech či na břiše, pak pro vás bude vhodnější tvrdší matrace. Důležitý je samozřejmě také váš pocit z matrace. Proto je nejlepší navštívit kamenný obchod a jednotlivé matrace si nejprve vyzkoušet na vlastní kůži.

5. Anatomický polštář

Anatomické polštáře vyrobené z paměťové pěny zajišťují tělu správnou polohu při spánku a přispívají k uvolnění krční páteře. Díky svému složení nenarušují krevní oběh a tím pádem zabraňují proleženinám. Vybírat můžete z různých stupňů tvrdosti stejně jako v případě matrací.

Nepřehlédněte: 30denní výzva pro krásný pevný zadek: Dělejte do léta tyto cviky a vaše postava bude k nepoznání!

Důležitá je prevence

  • Pravidelně cvičte
  • Dbejte na správné dýchání
  • Nehrbte se
  • Kupte si vhodnou matraci
  • Odpočívejte
  • Nepřetěžujte záda nošením těžkých tašek, batohu nebo kabelky
  • V zimě chraňte krk před studeným větrem šálou nebo šátkem

Pokud nejde o vážný problém, mělo by se vám podařit krk brzy uvolnit. V případě, že bolest přetrvává několik dní nebo se zhoršuje, vyhledejte lékaře. Odborník najde příčinu vašeho problému a doporučí potřebnou léčbu.

Foto:
Profimedia
Zdroj:
MA

Související články

Diskuse k článku

comments powered by Disqus

Nejčtenější články

Obsah online magazínu feminity.cz je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření, či další zpřístupňování tohoto obsahu, nebo jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu zakázáno.

Kontakt

© Copyright 2020 Frogfoot s.r.o..