Chcete zhubnout, ale vynecháváte jídlo? Toto s vaším tělem dělá přerušovaná hladovka

Pokud si myslíte, že zhubnete tak, že budete vynechávat pravidelně během dne jedno jídlo, velmi se mýlíte. Docílíte tím přesného opaku. Podívejte se, co takto svému organismu způsobujete.

Zdroj: Profimedia
Zdroj: Profimedia

Omezená hladovka je druh přerušované hladovky, nazývané také Intermittent fasting. Jde však o něco, co udělá v organismu mnohem více škody než užitku, tedy pokud se neřídíte podle lety ověřených pravidel. Pokud totiž například záměrně vynecháte určité jídlo během dne a není to večeře, jedno je jisté. Doběhne vás to. Zejména v podobě stoupající ručičky na vaší váze. Čili dosáhnete přesně toho, čemu se chcete vyhnout.

Přečtěte si: Celulitida je pro většinu žen postrachem: Osvojte si těchto 10 bodů a zbavte se jí ještě před létem

Toto dělá přerušovaná hladovka s naším tělem

V podstatě je princip IF (Intermittent fasting) velmi lehký. Pokud naše tělo dostane jídlo, začne ho samozřejmě trávit. Pomocí enzymů v žaludku ho rozkládá a následně v tenkém střevu se molekuly živin dostanou přes krevní oběh do buněk. Sacharidy, které přijímáme se rozkládají na cukr a ten na glukózu. Právě glukózu naše tělo využívá na potřebnou energii. Určitou část však nevyužije a odkládá ji do tukových zásob. Inzulín - hormon, který se tvoří ve slinivce břišní, funguje jako nějaké kyvadlo. Pomůže dopravit živiny k buňkám a nadbytečnou energii samozřejmě doprovodí k tukům.

Nepřehlédněte: 5 tipů pro sexy zadek od Emily Ratajkowski: Na tyto rituály nedá dopustit kráska, kterou sledují miliony mužů

A v případě, že tělo nemá co trávit, hladina inzulínu klesne a ustálí se. Tukové buňky pak postupně uvolňují uloženou energii. Funguje zde tedy rovnice - nižší hladina inzulínu vede k tomu, že tělo sahá na tukové zásoby. Avšak jestli hned večer, když už bez jídla nevydržíte, doplníte tělu potřebnou zásobu živin, které se dožaduje, docílíte jediného. Ukládání tuků. Pokud tedy nemáte pevnou vůli a absolutní odhodlání, máte problém.

Tip jak se udržíte fit a nebudete bojovat sami se sebou

Pokud však chcete držet jakýsi detox, který je pro tělo prospěšný, dobré je vybrat si jeden den v týdnu, kdy nebudete jíst. Ideální je dát si v pondělí v osm ráno snídani a až do osmé ráno v úterý nejíst. Pročistí to tělo, pomůže mu zpracovat potřebné živiny, vyloučit z těla, to, co nepotřebuje a z dlouhodobého hlediska to má také vliv na udržení si konstantní hmotnosti.

Základem efektivní formy tohoto detoxu bez následků, je prodloužit interval, kdy se tělo potí a dosáhnout, aby hladina inzulínu zůstala ustálená na dostatečně dlouhou dobu. Nesmíme však zapomínat, že zde to opravdu nemusíte přehánět a méně je občas více.

Je podle Vás přerušovaná hladovka pro tělo prospěšná?

Ano
2
Ne
1
Hlasovalo: 3

Foto:
Profimedia
Zdroj:
NM

Související články

Diskuse k článku

comments powered by Disqus

Nejčtenější články

Obsah online magazínu feminity.cz je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření, či další zpřístupňování tohoto obsahu, nebo jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu zakázáno.

Kontakt

© Copyright 2021 Frogfoot s.r.o..