Designérská značka LAFORMELA je důkazem toho, že lokální móda si zaslouží pozornost a místo ve vašem šatníku

Návrháři Antonín Soukup a Miroslava Kohutiarová působí se značkou LAFORMELA na českém i slovenském trhu téměř deset let.

Zdroj: Profimedia
Zdroj: Profimedia

V roce 2014 získala LAFORMELA cenu Czech Grand Design za nejlepší přehlídku. Za 6 let se stihli posunout opět výše. O směřování značky, vizích jsme si popovídali s jejím kreativním duem Antonínem Soukupem a Miroslavou Kohutiarovou.

Jak se značka vyvíjela za poslední 3 roky? Jakými nejvýraznějšími změnami si prošla od samotného začátku až do teď?

Zhruba před třemi lety jsme dostali první nabídku prezentovat naši tvorbu v zahraničním showroomu v Paříži. Byla to velká výzva, ale zároveň i odpovědnost být schopni připravit nejen pěkné oblečení, ale naučit se připravit kolekci k obchodování. Naučili jsme se spoustu nových věcí od cenotvorby, linesheetu až po správné načasování a disciplínu. Potkali jsme odborníky ze zahraničí, kteří nám dokázali dát konstruktivní názor na naši tvorbu. Vycestování nám ale zkomplikovaly velké finanční výdaje, a proto jsme museli postupem času zvolnit a začít přemýšlet ekonomicky, abychom sezónní rytmus výroby udrželi, a tak mohli prezentovat tvorbu i venku. Někdy prostě nemůže být všechno perfektní, když se váš tým skládá jen ze čtyř lidí. Poslední rok a půl se soustředíme hlavně na české a slovenské klientky.

Staráme se o klientelu a chceme si budovat lepší vztahy s obchodníky, kteří značku LAFORMELA prodávají v Česku i na Slovensku. Momentálně každou sezónu prezentujeme v showroomu během týdne módy v Miláně a současně tak i během týdne módy v Paříži. Abychom mohli být na všech místech a stále se posouvali a kultivovali československou módní scénu, museli jsme udělat hodně kompromisů i nových strategií. Hlavní sezónní kolekce jsme eliminovali na méně kousků a k nim vytvořili dostupnější Esssential kolekce.

Přečtěte si: Dvouřadý trenčkot jako nestárnoucí klasika: Jeden z těchto modelů určitě najdete i ve svém šatníku

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa L A F O R M E L A (@laformela),

U zakládání značky má každý nějaké očekávání, představy... Naplnili se všechny a všechno tak, jak jste si od začátku slibovali? Nebo stále pracujete na tom, případně se během vývoje věci změnili a změnil se i váš přístup?

Máme očekávání od každé sezóny a výrobku. Podle toho, jak se vyplní, pak také tvoříme strategii další výroby a tvorby. Mnoho přání a snů se nám za 10 let od vzniku už ale splnilo. Nové výzvy si dáváme neustále a právě jim poté přizpůsobujeme náš přístup. Nechceme zůstat na jednom místě a být spokojeni jen s prodejností a výdělkem nebo úspěchem jedné sezóny.

Jaká je vlastně hlavní filozofie LAFORMELY?

Spolupracovat a podporovat lokální výrobce. Práce s kvalitním materiálem a také posouvat vlastní hranice ve výrobě společně s místními výrobci. Nabízet LAFORMELA design především českým a slovenským klientům.

Mohlo by vás zajímat: Maxi šaty na podzim: Nevzdávejte se svého oblíbeného kousku ani v tomto období. Ukážeme vám, jak je nosit

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa L A F O R M E L A (@laformela),

Tak, jak ve světě, dnes i u nás je velmi populární propojení značky s nějakým influencerem. Ubíráte se i vy touto cestou? Nebo se v první řadě snažíte neškatulkovat klienty a upínat se na základnu určitého influencera. Myslíte, že to je správný tah pro značky?

My s influencery s vidinou zisku spolupracujeme jen výjimečně. Našimi klienty jsou právě i samotní influenceři. Mám pocit, že tento druh byznysu je vhodný pro velké značky, kterým to může přinést bonus nebo pro nové značky s větším marketingovým rozpočtem, který jim pomůže k rychlému výstupu na výsluní. Nám tento typ spoluprací upřímně funguje. Máme mezi influencery mnoho přátel, kteří LAFORMELU milují a chtějí s ní být spojení, protože je přesvědčivá.

Otázka udržitelnosti v módním byznysu se stala denní součástí. Jak se LAFORMELA s ní potýká? Může být vůbec móda udržitelná?

Může, ale jen v tom případě, že s ní nechcete obchodovat ve velkém množství. Stejně jako u potravin, bychom chtěli vědět, co si kupujeme. Učíme naše zákazníky, aby si uvědomili, že koupě levného oblečení je krátkozraká. Pokud se levný kus poničí, nebudete se obtěžovat s jeho opravou. O drahý kus každý ale dbá, stará se, protože ho chce mít v šatníku co nejdéle. U lokálního návrháře máte možnost dát si zničený kus opravit. Záruka je doživotní.

Nepřehlédněte: 5 elegantních kousků, které nikdy nevyjdou z módy: Máte je v šatníku i vy nebo vám některý chybí?

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa L A F O R M E L A (@laformela),

Prodává se lokální móda více, než před 3-5 lety? Jak velký nárůst jste zaznamenali vy?

Toto nedokážeme zhodnotit objektivně. Před třemi lety jsme pracovali jiným způsobem a klientelu jsme si pomalu budovali.Určitě přibývá mnoho zákazníků, kteří si na koupi lokální módy zakládají.

Brzy odstartuje další Fashion Week v Praze. Jaké bude hlavní téma a klíčové prvky vašich looků?

Tuto sezónu se na Fashion Week nechystáme. Po šesti letech jsme si uvědomili, že chceme stále naše prohlídky posouvat. Rádi divákům a zákazníkům nabízíme něco navíc, teď na to nebyl prostor. I přesto sezónní kolekce na období podzim / zima 2020 vzniká. Budeme s ní pracovat zaběhnutým způsobem. Katalog s novou kolekcí budeme zasílat zahraničním odběratelům. Prvotně ji ale nabízíme klientům v Praze. Chystáme prezentaci v Pražském obchodě, s kterým dlouhodobě spolupracujeme, a který má výborný koncept světových návrhářů. Klienti si budou mít možnost všechny oděvy prohlédnout zblízka a poprvé si je i hned vyzkoušet, případně zakoupit. Prezentovat budeme hlavní sezónu současně s kolekcí Essential.

Nová kolekce LAFORMELA FW20 volně navazuje na poslední dvě kolekce značky. Upozorňuje na ženskou siluetu a ženu, která má v profesním životě i společnosti jasný postoj a názor. LAFORMELA znovu klade důraz na společenskou nezávislost žen a jejich sílu. Unikátními materiály jsou ručně zpracována tkanina z Paříže a také exkluzivní vlněná tkanina, která byla vytvořena s vlastnostmi outdoorového materiálu a je patentovaná českým výrobcem.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa L A F O R M E L A (@laformela),

Kde vidíte LAFORMELU za 5 let? Máte nějaké odvážnější plány?

Ustálený a stabilní brand s centrálou v Praze, který úspěšně nabízí autorské oděvy na domácí scéně, ale má zastoupení i ve světě. Plán je jasný. Vybudovat stabilní finanční zázemí, aby se naše vize mohla naplnit.

Foto:
Profimedia
Zdroj:
fem

Související články

Diskuse k článku

comments powered by Disqus

Nejčtenější články

Obsah online magazínu feminity.cz je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření, či další zpřístupňování tohoto obsahu, nebo jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu zakázáno.

Kontakt

© Copyright 2021 Frogfoot s.r.o..