Marketingová expertka o Instagramu: Žijeme v době, kdy influenceři dokážou rozhodovat o tom, co si koupíte

Žijeme v době, ve které sociální sítě, hlavně Instagram, udávají trendy, podávají informace a v neposlední řadě dokážou rozhodovat i o tom, co si koupíte.

Zdroj: Profimedia
Zdroj: Profimedia

Pokud máte účet na Instagramu, pojem influencer vám tedy nemůže být cizí. Stejně tak jste jistě postřehli, že tato platforma je přeplněná "skrytými" reklamami, které občas odhalíte, občas ne. Právě za touto formou reklamy stojí i agentura CoolSisterz, jejíž náplní práce je zprostředkovat job pro tyto influencery. Respektive, najít klientovi ideálně člověka, který odpromuje jejich produkt či službu. Za peníze. O tom jak to v realitě funguje, jsme si povídali s jednou ze zakladatelek CooLSisterz, Lenkou Matějkovou. Spolu s Renátou Langmannovou založily společný byznys před třemi lety. Spolupracují s nejvýraznějšími tvářemi české a slovenské scény jako je například Ivana Gáborík, Soňa Skoncová, Zuzana Stráská či Zorka Hejdová.

Přečtěte si: Supermodelky 90. let a život jako z pohádky: Co je tajemstvím štěstí Terezy Maxové či Karolíny Kurkové?

Jak se vyvinul za poslední dva roky Instagram? V čem jste s agenturou zaznamenaly největší změnu?

Instagram se stal dalším nástrojem (prostředkem) marketingové komunikace a také zdrojem dat.
Vyvinul se... Dnes je to neuvěřitelně rychlá a velmi používaná platforma, vezměte si jen,
kolikrát denně jdete vy sami na Instagram. Firmy dnes mají samostatné budgety právě na tento druh reklamy. Ale! Nechtějí už pouze obsah, a to, že je někdo jen jejich tváří. Chtějí statistiky - tedy vidět návratnost svých investic. Dnes je už absolutně passé forma spoluprací za barter. Lidé chtějí peníze, firmy výsledky.

Sítě jsou přesycené marketingem, influencery, kteří propagují občas až příliš mnoho. Dalo by se říci, že právě teď je "zlatá doba" pro takové marketingové agentury?

Zlatá doba odstartovala podle mě před dvěma lety. Za ten čas se vytvořila velká konkurence, ať už na straně agentur, ale i influencerů. Stále sice přetrvává, ale otázka je, jak dlouho to ještě potrvá. Ekonomika je celkově přesycena podle mého názoru.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa CoolSisterz (@coolsisterzcz),

Mohlo by vás zajímat: Víte, která hvězda má v plánu vyměnit na čas Hollywood za farmu? Prý to byl vždy její sen...

Jak se tedy dá obstát v takové značné konkurenci? Je na našem trhu (českém i slovenském) skutečně množství agentur, nebo si často firmy řeší spolupráce bez prostředníka - tedy například vás?

Každý nabízí něco. My například velmi osobní přístup, strategii na míru pro klienty, výběr influencerů nejen podle toho, kolik followerů mají, ale také podle obsahu na jejich profilech. Nesnažíme se někoho protlačit jen proto, že má například 100 tisíc sledujících. Chceme, aby jeho / její obsah ladil se strategií klienta. Znám značky, které si řeší spolupráce napřímo, ale nevím, jak na to pak mají čas. Ať už na zadání nebo samotné zpracování statistik. Myslím, že i pro tyto účely je agentura ideální prostředník. Výhodou agentury je větších focus a také vyhodnocování kampaně.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa CoolSisterz (@coolsisterzcz),

Pro mnohé by mohla být vaše práce považována za "dream job". Máš pocit, že opravdu taková je? Obnáší něco, o čem možná nemá člověk, který ji nikdy nezkusil, ponětí?

Dream job je asi takový, který tě baví. A mě to velmi baví. Hrát si s nastavením komunikace a komunikací samotnou. Běžnému člověku by to ale mělo zůstat utajené. Samozřejmě, je to někdy stres. Hlavně kvůli tomu, že jde o práci s lidmi... Ale kolegyně mi často říká, že mám vystudovanou vysokou školu diplomacie. A právě v této práci se takový postoj opravdu hodí.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa CoolSisterz (@coolsisterzcz),

Nepřehlédněte: Herec Leonardo DiCaprio má novou lásku: Mladá modelka se díky tomuto odlišuje od jeho ex partnerek!

Co se děje, když si klient vybere influencera, který si řekne skutečně přemrštěnou částku, ale klient odmítá zaplatit více, i když ho skutečně velmi chce. Platíte občas "ze svého" v takových případech?

Nikdy neplatíme nikomu víc. Nestavíme vzdušné zámky. To je pravidlo, kterého se držím. Pokud chce klient někoho konkrétního, ozveme se mu, probereme cenu a informaci následně předáme. Je to pak už na klientovi, zda chce velkou část z rozpočtu stůj co stůj dát jen jednomu člověku. Dokážu říct pro i proti, ale rozhodnutí nechávám na klientovi.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa CoolSisterz (@coolsisterzcz),

Máte pocit, že někteří influenceři to začínají zneužívat, resp. mají přemrštěné nároky?

Ano. Vytvořila to doba a zájem o spolupráci na trhu spolu s ní. Je to trochu přetlak. Ale na druhé straně, já je chápu. Mají něco, co klient chce. Pak je to už jen o vzájemné dohodě.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa CoolSisterz (@coolsisterzcz),

 

Foto:
Profimedia
Zdroj:
fem

Související články

Diskuse k článku

comments powered by Disqus

Nejčtenější články

Obsah online magazínu feminity.cz je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření, či další zpřístupňování tohoto obsahu, nebo jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu zakázáno.

Kontakt

© Copyright 2020 Frogfoot s.r.o..